خبرگزاری کار ایران

محمدرضا طالقانی تاکید کرد:

توجه به سنین پایه، راه ورود خانواده‌ها به ورزش پهلوانی

asdasd
کد خبر : ۴۰۲۰۷

ورزش زورخانه‌ای و پهلوانی دو بعد جسم و روح را در کنار هم پرورش و تعالی می‌بخشد.

سرپرست فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و پهلوانی گفت: توجه به کشتی پهلوانی یکی از روش‌های حساسیت خانواده‌ها به این ورزش است.

به گزارش ایلنا، محمدرضا طالقانی در دیدار با استاندار و مدیر کل ورزش و جوانان سیستان و بلوچستان با بیان این مطلب اظهار کرد: برای زنده ماندن ورزش پهلوانی، باید این ورزش باستانی میان خانواده‌ها وارد شود که لازمه آن توجه به سنین پایه است. امید است در آینده‌ای نزدیک شاهد برگزاری مسابقات بین‌المللی ورزش‌های زورخانه‌ای در استان سیستان و بلوچستان باشیم.

وی با اشاره به کمبود امکانات ورزشی بر‌ای ورزشکاران این رشته باستانی در استان بیان داشت: در حال حاضر این رشته با توجه به استقبال مناسب شهروندان و ورزشکاران و وجود هیئت ورزش‌های زورخانه‌ای و پهلوانی از کمبود اعتبارات برای ساخت مجموعه پهلوانی رنج می‌برد.

سرپرست فدراسیون کشتی پهلوانی و ورزش باستانی و زورخانه‌ای در ادامه از اعزام دو نفر از ورزشکاران این رشته برای آموزش به کشورهای خارجی خبر داد و گفت: یک نفر مرشد و یک نفر مربی به منظور آموزش علوم روز این ورزش‌ به کشورهای همسایه اعزام خواهند شد.

مدیرکل ورزش و جوانان سیستان و بلوچستان نیز در این نشست اظهار داشت: در حال حاضر نبود سالن مناسب با گود زورخانه از اصلی‌ترین مشکلات ورزشکاران هیئت زورخانه‌ای و پهلوانی استان است.

دادخدا شاهوزهی افزود: این رشته ورزشی در استان از پیشکسوتان بسیار ارزنده‌ای برخوردار بوده که از دانش و علم روز این رشته ورزشی نیز بهره‌مند هستند و با تکیه بر این توانمندی امید به رشد و موفقیت این رشته در آینده‌ای نزدیک را داریم.

استاندار سیستان و بلوچستان نیز گفت: ورزش در جهان امروز وسیله‌ای برای تحکیم صلح و دوستی است.

حاتم نارویی در دیدار با سرپرست فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و پهلوانی اظهار داشت: ورزش در جهان امروز وسیله‌ای برای تحکیم، صلح و دوستی است و در ارتقای سلامت جسمی و روحی و کسب مهارت‌های زندگی بسیار مؤثر است و ورزش زورخانه در این راستا از ظرفیت‌های زیادی برخوردار است.

وی افزود: کشتی پهلوانی مورد علاقه مردم ایران است که می‌توان با برنامه‌ریزی‌های اساسی، زمینه پهلوان پروری را به‌ویژه با توسعه این رشته ورزشی بین جوانان بیش از پیش فراهم کرد.

نماینده عالی دولت در سیستان و بلوچستان ادامه داد: گسترش و توسعه این رشته ورزشی با توجه به معنویت خاص آن می‌تواند جوانان را از نظر بعد معنوی آن به طرف سلامتی، اخلاق و پاکدامنی سوق دهد.

نارویی تصریح کرد: ورزش زورخانه‌ای و پهلوانی دو بعد جسم و روح را در کنار هم پرورش و تعالی می‌بخشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز