خبرگزاری کار ایران

مدیرکل بنیاد شهید کهگیلویه و بویراحمد در گفت‌وگو با ایلنا:

بیکاری 141 فرزند شهید در کهگیلویه و بویراحمد

مدیرکل بنیاد شهید کهگیلویه و بویراحمد در حاشیه مراسم بزرگداشت سالروز ورود آزادگان به وطن و تکریم آزادگان در شهرستان گچساران، بیکاری را بزرگترین معضل کنونی خانواده‌های شهدا و ایثارگر این استان عنوان کرد.

سید مصطفی  مهدی به خبرنگار ایلنا در گچساران گفت:  بزرگترین معضل خانواده‌های شهدای استان کهگیلویه و بویراحمد  بیکاری است.

وی آخرین آمار افراد جویای کار خانواده شهدای کهگیلویه و بویراحمد را 2 هزار و 239 نفر عنوان و اظهار کرد: فرزندان شهید بیکار در این استان نیز 141 نفر هستند.

مهدی افزود: از بیکاران تحت پوشش اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران کهگیلویه و بویراحمد یک هزار و 750 نفر فرزند جانباز 25 درصد به بالا و مابقی را برادران و خواهران شهید تشکیل می‌دهند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران کهگیلویه و بویراحمد گفت: طبق قانون 44 بند (و) برنامه پنجم، دستگاه‌هایی که از نظام بودجه می‌گیرند موظف هستند 25درصد ظرفیت استخدامی به بنیاد شهید بدهند.

این مقام مسئول گفت: اگر این جذب نیرو تخصیص داده شود، طبق بند مصوب، بنیاد شهید اقدام به استخدام فرزندان شهدا، جانبازان و آزادگان با اولویت فرزند شهدا و درصد جانبازان و در نهایت آزادگان خواهد کرد.

مهدی با اظهار تاسف افزود: با اینکه فصل خروج افراد تحصیل کرده با مدارک معتبر تحصیلی از دانشگاههاست اما ظرفیت استخدام و نیازهای خانواده شهدا  در استان حل نشده باقی مانده است.

وی افزود: اشتغال و ظرفیت جذب نیرو در استان همگن نیست و برای رهایی از این وضعیت با شرکت های پارس جنوبی عسلویه نامه نگاری هایی صورت گرفته و از وزارت نفت برای توجه ویژه به این معضل در استان کهگیلویه و بویراحمد خواستار رسیدگی شدیم.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران کهگیلویه و بویراحمد گفت: سازمان اقتصادی کوثر که مرتبط به بنیاد شهید است جهت جذب نیروی کار اقداماتی در دست اجرا دارد. 

به گزارش ایلنا از یاسوج، این مراسم با حضور معاون سیاسی امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد و مدیرکل بنیاد شهید استان، فرمانده سپاه ناحیه گچساران، فرماندار، شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر، و جمع کثیری از آزادگان برگزار شد.

کد خبر : ۴۰۱۹۳۶