خبرگزاری کار ایران

سید هادی بهادری:

آذربایجان‌غربی در گردشگری ویترین ایران است/ آغاز قطعه سوم آزاد راه ارومیه-تبریز از هفته‌ آینده

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: استان آذربایجان‌غربی در گردشگری ویترین ایران است.

به گزارش خبرگزاری ایلنا از ارومیه، سید هادی بهادری در جلسه شورای‌عالی مسکن و حمل‌ونقل استان آذربایجان‌غربی که با حضور وزیر راه‌وشهرسازی برگزار شد اظهارکرد: استان آذربایجان‌غربی بنا به عقب‌ماندگی سال‌های گذشته نیاز مبرم به توجه خاص دولت در امر زیر ساخت‌های عمرانی دارد.

وی همچنین با قدردانی از زحمات دولت گفت: جلسات خوبی در راستای برنامه ششم و توسعه و امنیت راه‌های استان آذربایجان‌غربی با وزیر محترم و معاونان داشتیم که خوشبختانه با حمایت‌های دولت تدبیر و امید امروز به جمع بندی‌های نهایی رسیدم و مقرر شد از هفته‌های آینده قطعه سوم آزاد راه ارومیه-تبریز آغاز شود.

بهادری در معرفی پتانسیل‌های استان آذربایجان‌غربی گفت: خوشبختانه استان آذربایجان‌غربی اولین استانی است که مسافران و گردشگران کشورهای اروپایی باید از راه‌های استان عبور کنند.

وی افزود: استان آذربایجان‌غربی در امر گردشگری ویترین ایران است زیرا تنها استانی هستیم که با ترکیه و سه کشور همجوار مرززمینی داریم زیرا گردشگر و مسافران کشورهای خارجی اولین قدمی که به راه‌ها و جاده‌های استان آذربایجان‌غربی می‌گذارند اولین دیدگاه و خاطره از ایران در اذهان آنها شکل می‌گیرد.

بهادری همچنین درباره زمین‌های خیابان ارتش گفت: پادگان و زمین‌های ارتش که امروزه به یکی از چالش‌های اساسی در امور شهری مردم ارومیه مبدل گشته، خوشبختانه با حمایت‌های استاندار محترم ختم به خیر شد و با این کار مانع سوء‌استفاده برخی سودجویان از حق و حقوق طبیعی مردم شدند.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی همچنین درباره ایجاد مرکز لرزه‌نگاری در آذربایجان‌غربی گفت: استان آذربایجان‌غربی یکی از استان‌هایی است که باید مرکز مطالعات و تحقیقات وزارت راه‌و‌شهرسازی در آن ایجاد شود زیرا با وجود 15 هزار مهندس جوان در رشته‌های مختلف این درخواست مردم آذربایجان‌غربی از نیازهای مبرم و اساسی در توسعه استان است.

وی ادامه داد: با ایجاد شبکه لرزه‌نگاری در آذربایجان‌غربی می‌توانیم آمار نسبتا دقیق‌تری از لرزش به کل کشور ارائه دهیم زیرا این استان از استان‌های زلزله‌خیز کشور محسوب می‌شود ولی آماری که امروزه در کل کشور از لحاظ لرزشی موجود است آماری است که از مراکز لرزه‌نگاری مراغه و بناب که فاصله‌های طولانی با شهرهای استان آذربایجان‌غربی دارند ارائه می‌شود.

کد خبر : ۴۰۱۸۳۶