خبرگزاری کار ایران

عضو شورای شهر تهران در گفت‌وگو با ایلنا:

شعار "شفاف‌سازی منابع و هزینه‌ها" از سوی شهرداری فیگور تبلیغاتی است

asdasd
کد خبر : ۴۰۱۵۹۹

رئیس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران گفت: شهرداری برای اینکه بتواند قیمت تمام شده و گران پروژه‌هایش را بپوشاند؛ حاضر به شفاف‌سازی نیست.

رحمت‌الله حافظی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا با اشاره به مسامحه شورای شهر نسبت به عملکرد شهرداری در ارائه گزارش هزینه پروژه‌های انجام شده، علت این موضوع را ضعف شورای شهر دانست و گفت: شورا بایستی زیرساخت‌هایی ایجاد می‌کرد که وقتی شهرداری قصد اجرای عملیات دارد؛ هر پولی را که هزینه می‌کند در لحظه و با ساعت روی مانیتور شورا قابل رصد باشد که این زیرساخت‌ها توسط شورا ایجاد نشده است.

وی تصریح کرد: از طرف دیگر شهرداری برای اینکه بتواند؛ قیمت تمام شده و گران پروژه‌هایش را بپوشاند، حاضر به شفاف‌سازی نیست و به همین خاطر هیچ یک از اعضای شورا نمی‌دانند که هزینه ساخت تونل توحید یا بزرگراه صدر چقدر بوده است. یک بار می‌گویند؛ 4 هزار میلیارد تومان، بار دیگر 7 هزارمیلیارد یا 14 هزار میلیارد تومان را مطرح می کنند و هیچ شفافیتی در این زمینه وجود ندارد.

حافظی با تاکید براینکه شعار شفاف‌سازی منابع و هزینه‌ها در شهرداری یک شوخی، نمایش و فیگور تبلیغاتی است تا حقیقت، ادامه داد: در حال حاضر مشکل شهروندان با حرف زدن و گفتار درمانی حل نمی‌شود. من مقصر این موضوع را شورا می‌دانم که در سنوات گذشته نتوانسته؛ زیرساخت‌های لازم را فراهم کند.

رئیس کمیسیون سلامت شورای شهر با بیان اینکه در وضعیت حاضر تنها هیات رئیسه شورا می‌تواند؛ پاسخگویی شهردار را مطالبه کرده و نظارت جدی داشته باشد، خاطرنشان کرد: با لایحه مدیریت شهری می‌توان این نواقص و عدم پاسخگویی‌ها را مرتفع کرد، لذا از دولت و مجلس انتظار داریم؛ افرادی که در شورا حضور داشته و صاحب نظر هستند را رسما دعوت کرده و پس از مشورت با آنان تصمیم گیری کنند که به صلاح مردم و جامعه باشد.

وی با تاکید براینکه انتظار داریم در قالب لایحه مدیریت شهری جایگاه پاسخگویی ارتقا یابد تا هر عضو شورا به راحتی از کنار تصمیم هایش نگذرد، اظهار کرد: اعضا باید در قبال تصمیمات خود و عواقب مثبت یا منفی آن پاسخگو باشند؛ یعنی اگر تصمیمات دارای تبعات مثبت بود قابل تقدیر است، اما اگر تصمیمات اعضای شورا منجر به ایجاد شهری شود که جای نفس کشیدن ندارد، اگر هکتارها باغ در شهر به تاراج داده شود؛ باید پاسخگو باشند.

حافظی تصریح کرد: نمی توان مصوبه برج باغات داشته باشی و آن را از پیشرفته‌ترین مصوبات شورای سوم بدانی و بعد تمام باغات شهر تهران را نابود کرده و به راحتی از کنار آن بدون پاسخگویی بگذری!

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز