خبرگزاری کار ایران

مدیرکل کارگزینی قضات خبرداد:

تا پایان امسال ۶۰۰ قاضی در دستگاه قضا جذب می‌شوند

asdasd
کد خبر : ۴۰۱۵۹

طی دو سه سال اخیر روند بازنشستگی قضات رشد بیشتری داشته است علت این بود که در سال‌های اول انقلاب پاکسازی نیرو‌ها را داشتیم که هم اکنون تعداد زیادی بازنشسته شده‌اند.

مدیرکل کارگزینی قضات گفت: تا پایان امسال مراسم تحلیف ۶۰۰ نفر از کارآموزان قضایی برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا مدیرکل کارگزینی قضات در مراسم تحلیف کارآموزان قضایی با اشاره به اینکه در حال حاضر در قوه قضاییه ۸ هزار ۲۰۰ قاضی مشغول به کار هستند گفت: از این میان ۶۰۰ نفر دارای پایه قضایی زن بوده و مابقی آن‌ها آقا هستند.

وی با بیان اینکه ۷ هزار و ۵۰۰ نفر در حوزه عملیات دادسرا و دادگاه مشغول به کار هستند تصریح کرد: دو سوم قضات مشغول به کار سابقه زیر ۱۵ سال دارند.

عبدالهی افزود: نیروی قضایی در قوه قضاییه مجموعه جوانی است که باید از این لحاظ از دست اندرکاران مجموعه قوه قضاییه تشکر کرد به طور اتوماتیک هر ساله یک سی‌ام قضات بازنشسته می‌شوند.

وی ادامه داد: طی دو سه سال اخیر روند بازنشستگی قضات رشد بیشتری داشته است علت این بود که در سال‌های اول انقلاب پاکسازی نیرو‌ها را داشتیم که هم اکنون تعداد زیادی بازنشسته شده‌اند بنابراین نیازمند جذب نیروهای بیشتری هستیم.

مدیرکل کارگزینی قضات با اعلام این خبر که تا پایان امسال مراسم تحلیف ۶۰۰ کارآموز قضایی دیگر نیز برگزار خواهد شد عنوان کرد: قانون نقل و انتقال قضات که از سال ۸۳ در دستور کار قرار گرفته بود فاز اول آن اجرایی شده است.

در پایان این مراسم با حضور حجت الاسلام رئیسی معاون اول قوه قضاییه و عبدالهی مدیرکل کارگزینی قضات مراسم تحلیف کارآموزان قضایی برگزار شد و کارآموزان با قرائت سوگند برگزار شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز