خبرگزاری کار ایران

مدیر موزه دفاع مقدس استان همدان خبر داد:

رعایت اصلاح الگوی مصرفی در موزه دفاع مقدس

کد خبر : ۴۰۱۵۰

اصلاح الگوی مصرف انرژی در موزه دفاع مقدس استان همدان صورت گرفته است.

ایلنا-همدان: مدیر موزه دفاع مقدس استان همدان داشت: یکی از مشکلات موزه دفاع مقدس استان همدان استفاده از لامپ های رشته ای در غرفه ها و گالری ها بود که این امر موجب افزایش برق مصرفی در موزه می گردید.

به گزارش ایلنا؛ روشنایی در ادامه افزود: به منظور بهینه سازی مصرف انرژی طی دو مرحله میزان برق مصرفی موزه کاهش یافت.

وی اعلام داشت: در ابتدا کلیه لامپ های رشته ای به لامپ های کم مصرف تعویض گردید سپس این لامپ ها با منابع نوری LED و استفاده از لنز ها و رفلکتور های متعدد با درجه تابش مختلف در دستور کار قرار گرفت.

روشنایی تصریح کرد: در سال جاری منابع نوری LED در گالری های مربوط به نقش سپاه و بسیج، نیروی هوایی و ایثارگران با هزینه بالغ به یکصد و هفت میلیون ریال جایگزین لامپ های قدیمی شد که با اجرای این طرح علاوه بر کاهش برق مصرفی که کاهش چشمگیری داشته و عمر منابع نوری به 40 هزار ساعت افزایش یافت.

وی در ادامه بیان داشت: از دیگر محاسن این طرح کاهش نورهای مضر ماوراء بنفش و اشعه UV برای اسناد و آثار موجود در موزه است.

مدیر موزه دفاع مقدس استان همدان خاطر نشان کرد: امیدواریم به فضل الهی با تامین اعتبار مورد نیاز در سال آتی تمامی غرفه ها و گالری های موزه به منابع نوری LED تجهیز شود.

وی در پایان اعلام داشت: بیشتر بازدیدکنندگان از موزه دفاع مقدس همدان را دانش آموزان در مقاطع مختلف آموزش و پرورش و همچنین دانشجویان مراکز آموزش عالی تشکیل میدهد.

شایان ذکر است: موزه دفاع مقدس استان همدان صبح ها از ساعت 9:30 الی 12 و بعدازظهرها نیز از ساعت 15 تا 17 میزبان استقبال کنندگان می باشد و ضمن اینکه علاقه مندان می توانند جهت بازدید گروهی و تعیین وقت برای بازدید با شماره 8381010 تماس حاصل کنند.

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز