خبرگزاری کار ایران

واکنش ابتکار به فیلم دفن زباله در کردستان/ ماجرا برای دولت قبل است

رییس سازمان محیط زیست در واکنش به انتشار فیلمی در مورد وضعیت دفن زباله‌های عمومی در کردستان گفت که این فیلم مربوط به سال ۸۸ بوده و بهتر است مردم ما با تولیدات رسانه‌ای هشیارانه برخورد کنند.

به گزارش ایلنا، معصومه ابتکار رئیس سازمان محیط زیست در کانال تلگرامی خود آورده است: «نظرات مردم همواره راهگشایم بوده و بسیاری از اخبار یا تصاویر مرتبط با مسائل محیط‌زیست از سوی رسانه‌ها، مردم و تشکل‌ها را که از طریق شبکه‌های اجتماعی به من منتقل می‌شود، برای پیگیری در اختیار بخش‌های مربوطه از جمله بازرسی سازمان حفاظت محیط زیست قرار می‌دهم.

در این مورد البته تجارب تلخی هم داشته‌ام. اخبار و عمدتا فیلم‌هایی که وقایعی متعلق به سال‌های گذشته را برای مسموم کردن و بدبینی افکار عمومی به عنوان اخبار روز جا می‌زنند.

این روزها هم که شانتاژها و خبرسازی‌ها برای تخریب دولت بیشتر شده و سیری صعودی نیز در ماه‌های آتی خواهد یافت، شاهد انتشار فیلمی اسفناک در مورد وضعیت مدیریت پسماند در کردستان بودم که مربوط به سال ۱۳۸۸ است. البته اگر فیلم با دقت مشاهده شود، به دلیل وجود نامه‌ای در همان تاریخ و نیز نام مدیرکل وقت حفاظت محیط زیست، مشخص است مربوط به دولت یازدهم نیست ولی معمولا چنین دقتی اعمال نمی‌شود.

در یکی از کانال‌های انتشار دهنده این فیلم با زیرنویس زیر منتشر شده:

«مرگ خاموشی که با آن روبه‌رو هستیم و خبر نداریم. حتی اجازه پخش این خبر که مربوط به شبکه کردستان است را ندادند. حتما این ویدیو را ببینید...»

امیدوارم اگر امکان جلوگیری از سقوط و انحطاط اخلاقی روزافزون مرتکبین به بازی دادن افکار عمومی و چنین خبرسازی‌هایی وجود ندارد، مردم ما با تولیدات رسانه‌ای هشیارانه برخورد کنند. نباید اجازه داد «صداقت» و «خدمت» زیر آوار ترفندهای متنوعی که احساسات را جریحه‌‌دار و چشم‌ها را بر واقعیت می‌بندد، مدفون و ضعف مدیریت یکی به حساب دیگری گذاشته شود.»

کد خبر : ۴۰۱۴۶۴