خبرگزاری کار ایران

وزیر بهداشت:

بخش خصوصی در حوزه سلامت خوب عمل نکرده‌است

asdasd
کد خبر : ۴۰۱۳۶۳

وزیر بهداشت گفت:مشکلات زیادی برای ورود بخش خصوصی وجود دارد ولی بخش خصوصی هم در حوزه سلامت خوب عمل نکرده است.

به گزارش ایلنا، سید حسن هاشمی وزیر بهداشت با حضور در اتاق بارزگانی صنایع معادن و کشاورزی تهران گفت: حوزه سلامت از حوزه هایی است که نیاز زیادی به سرمایه گذاری دارد و معتقدم ما در وزارت بهداشت در همکاری با بخش خصوصی از دستگاه های موفق بوده ایم.

وزیر بهداشت در این مورد افزود: ما همواره تلاش کرده ایم که نگاه های سنتی را هم در سطح سیاستگذاران و هم در سطح کارشناسی و به خصوص در رده اول کارشناسی از بین برود.

وی خاطرنشان کرد: بخش خصوصی در حوزه های مختلف وزارت بهداشت را همراهی کرده است. در بخش ساخت و سازها نیز اگرچه سرمایه گذاری های بخش خصوصی در سطح کلان نبوده اما در سطح خرد در این بخش تلاش های فراوانی را انجام داده است.

وزیر بهداشت تاکید کرد: با تمام تلاش های انجام شده همچنان مشارکت بخش خصوصی در حوزه سلامت نیاز به گسترش دارد.وی با اشاره فرصت سوزی های انجام شده در مورد سرمایه های سرگردان حوزه سلامت در سال های گذشته گفت: اگرچه در برخی حوزه ها مثل دارو رقابت هایی از گذشته وجود دارد که بخش های شبه دولتی به آن ورود کرده اند و در حال حاضر نمی توان آن را کنار گذاشت ولی در کل دولت بنای رقابت با بخش خصوصی را ندارد.

وزیر بهداشت تاکید کرد: صنعت داروی کشور نیاز به بازسازی دارد که این کار انجام نشده و شاید یکی از دلایل آن حضور کمرنگ بخش خصوصی بوده است.

حضور بخش خصوصی کمرنگ است

وی با اشاره به انتظار وزارت بهداشت نسبت به حضور بیشتر صنایع دارویی کشور در سطوح بین المللی خاطرنشان کرد: ما در منطقه تلاش های زیادی را انجام داده ایم تا فضا را برای حضور بخش خصوصی فراهم کنیم ولی حضور صنعت دارویی کشور در این میان کم رنگ بوده است.

هاشمی ضمن اشاره به این نکته که تجارت سلامت در کشورهای پیشرفته دو برابر تجارت نفت و گاز است گفت: حال این نسبت ها را با کشور خود مقایسه کنیم؛ البته برخی مشکلات برای حضور بخش خصوصی همواره وجود داشته است ولی بخش خصوصی نیز در حوزه سلامت خوب عمل نکرده است.

وزیر بهداشت یادآور شد: بخش خصوصی در حوزه سلامت بجز مواردی که خود پزشکان به آن ورود کرده اند، به شکل مطلوب عمل نکرده است در حالی که انتظار ما بیش از این است.

وزیر بهداشت در مورد نحوه انتخاب خرید دارو و تجهیزات از تولیدکنندگان و واردکنندگان تاکید کرد: ما در حوزه سلامت همواره دو وجه سلامت مردم و همین طور هزینه ها را مد نظر داریم و این طبیعی است که ما به عنوان بزرگترین مصرف کننده این محصولات در کشور حق انتخاب محصول باکیفیت و ارزان را داشته باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز