خبرگزاری کار ایران

فرمانده انتظامی پایتخت خبر داد:

ساماندهی صنف شیمیایی فروشان خیابان ناصر خسرو/ این طرح در پیشگیری از اسیدپاشی موثر است

asdasd
کد خبر : ۴۰۱۲۱۸

فرمانده انتظامی پایتخت با اشاره به اجرای طرح ساماندهی شیمیایی فروشان خیابان ناصرخسرو از عزم جدی پلیس و دستگاه های مسئول در این رابطه خبرداد.

به گزارش ایلنا، سردار "حسین ساجدی نیا" صبح امروز در حاشیه اجرای طرح ساماندهی شیمیایی فروشان خیابان ناصرخسرو، اظهارداشت: با توجه به وجود تهدیدهای زیست محیطی و امنیتی استقرار و فعالیت صنف شیمیایی فروشان خیابان ناصرخسرو در شهر تهران، ساماندهی این موضوع در کمیسیون شورای تامین استان تهران از سوی پلیس مطرح و پس از بحث و بررسی راهکارهای اجرایی آن تصویب شد.

وی با بیان اینکه رفع معضل حضور شیمیایی فروشان و ساماندهی این صنف از دغدغه های شهروندان است و مدیریت این مهم نیز همکاری و همدلی تمامی دستگاه های مسئول و ذیربط را می طلبد، افزود:عزم پلیس برای برخورد و ساماندهی این صنف جدی است که امیدواریم در سایه تعامل با دیگر دستگاه های مسئول شهری و متولی امنیت در شهر تهران با یک اقدام منسجم، مشترک و هماهنگ به نقطه قابل قبولی در زمینه ارتقاء و تامین امنیت هر چه بیشتر پایتخت برسیم.

سردار ساجدی نیا هدف از اجرای این طرح را که از ساعت 6 بامداد صبح امروز آغاز و در روزهای آتی نیز ادامه خواهد داشت، ساماندهی صنف شیمیایی فروشان، پیشگیری از وقوع جرم و جلوگیری از بروز حوادث احتمالی دانست و یادآور شد: در این طرح که از مدت ها قبل مراکز نگهداری مواد شیمیایی، مغازه ها و انبارهای فروش از سوی ماموران پلیس امنیت عمومی تهران بزرگ شناسایی و فعالیت و عملکرد متصدیان آن رصد شده بود، مقادیر قابل توجه ای بالغ بر چندین تن مواد شیمیایی به دست آمد.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ با بیان اینکه این طرح در راستای اجرایی شدن مصوبات شورای تامین استان است، ضمن مثبت و ارزنده خواندن اجرای آن خواستار ساماندهی دیگر واحدهای صنفی که در زمینه فروش مواد شیمایی فعالیت دارند، شد.

سردار ساجدی نیا ادامه داد: چند سالی است که به این اصناف اعلام شده برای فعالیت می بایست به محل دیگری که شهرداری تهران در نظر گرفته نقل مکان کنند؛ برخی از متصدیان تمکین کرده اما برخی دیگر کماکان به فعالیت خود ادامه دادند که در نهایت صبح امروز با اجرای این طرح، این انبارها و مغازه ها پلمب شد.

وی تصریح کرد: تاکنون از زمان اجرای طرح ، چند محل تولید شیشه و پیش ساز شیشه،20 نقطه عمده و انبار بزرگ نگهداری مواد شیمیایی به همراه 60مغازه ای که داری 30 انبار بودند، شناسایی و با هماهنگی مقام قضائی پلمب شدند.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ با بیان اینکه طرح مذکور قطعاً در جهت پیشگیری از وقوع جرم به ویژه جرایمی نظیر اسید پاشی ، تهیه و تولید شیشه و احداث لابراتورهای تولید مواد صنعتی تاثیر گذار خواهد بود، خاطرنشان کرد: با مسئولان دستگاه قضائی و دادسرای مجتمع قضائی اوین در خصوص صدور احکام قضائی متناسب و بازدارنده در این رابطه تعامل صورت گرفته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز