خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو کارگردان خط ویژه مطرح شد؛

شباهت‌ها و تفاوت‌های داوری جشن خانه سینما با اسکار

مصطفی کیایی می‌گوید: درباره نحوه داوری جشن خانه سینما نمی‌توان قضاوت کرد چون مکررا در حال آزمون و خطاست. نوع داوری این دوره اسکارگونه است.

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ کارگردان خط ویژه گفت: آیین‌نامه اول جشن خانه سینما بسیار عجیب و ویژه بود به گونه‌ای که بعد از اعتراض صنوف و جلسات متعدد به این نتیجه رسیدند که جواب نمی‌دهد. داوری این دوره شبیه دوره‌های دیگر است با این تفاوت که تعداد داوران آن بیشتر شده است.

وی ادامه داد: جشن خانه سینما جشن صنوف است و باید تمامی صنوف کارهایشان دیده شود و فیلم‌ها گزینش نشوند.  گویا قرار است تمام آثار دیده شده و هر صنفی کاندیداهای خودش را معرفی کند و در نهایت همه به برگزیده‌ها رای دهند.

کارگردان فیلم عصریخبندان افزود: داوری این دوره از جشن خانه سینما را می‌توان اسکارگونه تعبیر کرد که با تعداد داوران بیشتر سعی دارد از لابی و بی‌عدالتی‌های احتمالی در قضاوت جلوگیری کند اما مانند اسکار بحث‌هایی مانند ضرایب مولف و... رعایت نشده است.

کارگردان بارکد در ادامه گفت: باید نشست و منتظر خروجی این آزمون و خطای جدید بود که سرنوشتش به کجا ختم می‌شود. آیا ادامه می‌یابد یا باید منتظر طرح شیوه جدید و یک آزمون و خطای دیگر باشیم.

مصطفی کیایی در پایان گفت: امسال با فیلم بارکد در این جشن حضور دارم.  به نظرم با این فیلم در بخش‌های بازیگری-گریم- فیلمبرداری-تدوین و طراحی صحنه حرف‌هایی برای گفتن خواهیم داشت.

کد خبر : ۴۰۱۲۱۰