خبرگزاری کار ایران

بازپرس شعبه سوم دادسرای عمومی و انقلاب کرمان خبر داد:

دستگیری پزشک عامل سقط جنین

asdasd
کد خبر : ۴۰۱۱۸

پزشک دستگیرشده مسن بوده و فارغ‌التحصیل رشته زنان و زایمان از دانشگاه مونیخ آلمان است که در یک شرایط غیر بهداشتی به این عمل خلاف قانون و شرع اقدام می‌کرده است.

کرمان- ایلنا: پزشکی که در یک مرکز زیر زمینی و غیر بهداشتی در کرمان اقدام به سقط جنین می کرد، شناسایی و دستگیر شد.

به گزارش ایلنا و به نقل روابط عمومی دادگستری کرمان، حمید اسحاقی افزود: بر مبنای گزارش‌های مردمی و پیگیری‌های نیروی انتظامی این پزشک متخلف که با آمپول فشار و قرص‌های غیر قانونی مرتکب این عمل می شد به دام قانون گرفتار شد.

وی بیان داشت: در زمان حضور نیروی انتظامی در محل 2 زن جوان درحال سقط جنین بودند که به لحاظ وخیم بودن شرایط جسمی به بیمارستان انتقال یافتند.

این مقام قضایی گفت: پزشک دستگیر شده مسن بوده و فارغ التحصیل رشته زنان و زایمان از دانشگاه مونیخ آلمان است که متاسفانه در یک شرایط غیر بهداشتی به این عمل خلاف قانون و شرع اقدام می کرده است.

بازپرس سوم اظهار داشت: طبق مواد 622، 623 و 624 مجازات اسلامی هر کس عالماً و یا عامداً به واسطه ضربه و یا آزار و اذیت و یا دادن دارو یا وسایل دیگر و همچنین هر طبیب یا داروفروش که با دارو یا اقدام به جراحی زن حامله،موجب سقط جنین وی شود علاوه بر پرداخت دیه به از یک تا پنج سال حبس محکوم خواهد شد.

بازپرس شعبه سوم یادآور شد:قانون گذار در مواردی سقط جنین را مجاز دانسته است که به آن سقط درمانی نیز گفته می شود.

وی ادامه داد:در صورتی به لحاظ شرایط خاص یا نوعی بیماری که ادامه بارداری برای مادر دارای ضرر جانی باشد و این موضوع با نظر دو پزشک مشاور و هیئت مدیره نظام پزشکی نیز تائید شود، این اقدام بلامانع است.

اسحاقی تصریح کرد: این قانون تا قبل از 4 ماهگی و ولوج روح به جنین امکان پذیر است و پس از آن شرایط تغییر کرده و انتخاب بین دو  نفْس است و در صورتی امکان سقط جنین خواهد بود که ادامه بارداری جان هر دو نفْس را به خطر اندازد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز