خبرگزاری کار ایران

عامل شهادت مامور ناجا در کردستان دستگیر شد

جانشین فرمانده انتظامی استان کردستان گفت: عامل انفجار خودرو گشت یگان امداد مریوان که موجب شهادت یکی از ماموران پلیس شده بود، تنها پس از ۱۶ ساعت از حادثه دستگیر شد.

به گزارش ایلنا، سرهنگ جعفر آژنگ با اعلام این خبر افزود: عامل انفجار خودرو گشت یگان امداد مریوان که 19 مرداد ماه با پرتاب شیء انفجاری به داخل خودرو موجب شهادت ستوان سوم «عبدالله مروتی» و زخمی شدن دو تن دیگر از همکاران وی شده بود در کمتر ۱۶ ساعت از وقوع حادثه شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی دستگیر شد.

وی افزود: با بررسی صحنه حادثه و استخراج فیلم های ضبط شده توسط دوربین های مدار بسته، فرد مظنون شناسایی و در یک عملیات از پیش طراحی شده دستگیر شد.

آژنگ افزود: در بازرسی از منزل مظنون مقادیری مشروبات الکلی، افشانه دفاع شخصی،قمه و چندین سیم کارت بدست آمد.

این مقام انتظامی خاطر نشان کرد: با دعوت از برخی افراد مورد اطمینان و تطابق عکس و فیلم و رویت آنها توسط معتمدان و همچنین مواجهه حضوری بین مظنون اصلی و مجروحان این حادثه در بیمارستان فجر مریوان و شناسایی تصاویر متعلق به متهم در فیلم های ضبط شده توسط دو نفر از نزدیکان وی و انجام اقدامات فنی و اطلاعاتی پلیس، فرد مظنون عامل اصلی حادثه فوق شناخته شد و همراه با ادله ، مدارک ، شواهد و مستندات کافی به مقام قضایی تحویل داده شد.

سرهنگ آژنگ در خاتمه تصریح کرد: در پایان تحقیقات، مقام قضائی با توجه به محتویات و ادله موجود در پرونده و رجوع به سوابق مجرمانه قبلی متهم از قبیل اقدام علیه امنیت ملی و عضویت در یکی از گروهک های معاند نامبرده را به اتهامات انتسابی از جمله محاربه، قتل عمد، ایراد ضرب و جرح عمدی ماموران، تخریب اموال سازمانی و دولتی، اخلال در نظم عمومی، نگهداری مشروبات الکلی، نگهداری افشانه دفاع شخصی و تجهیزات پلیسی تفهیم و با قرار بازداشت موقت به زندان مرکزی مریوان منتقل کرد. 

کد خبر : ۴۰۱۱۰۹