خبرگزاری کار ایران

رئیس دفتر رئیس‌جمهور در کهگیلویه و بویراحمد:

دولت به تنهایی نمی‌تواند مشکل بیکاری را حل کند/ بخش‌خصوصی پای کار بیایند

asdasd
کد خبر : ۴۰۱۰۳۷

رئیس دفتر رئیس‌جمهور گفت: دولت برای ایجاد یک فرصت شغلی در بنگاه‌های بزرگ باید یک میلیارد تومان هزینه کند درحالیکه برای همین فرصت شغلی در بنگاه‌های کوچک تنها 15 میلیون تومان هزینه می‌شود.

ایلنا: به گزارش ایلنا از یاسوج، محمد نهاوندیان در نشستی با سرمایه گذاران بخش‌خصوصی در یاسوج گفت: دولت معتقد است راه‌اندازی بنگاه‌های کوچک و متوسط می‌تواند زودتر از بنگاه‌های بزرگ مشکلات کنونی اشتغال‌زایی را حل و اشتغال پایدار ایجاد کند.

وی با بیان اینکه دولت برای فعال کردن بنگاه‌های بزرگ نیازمند اعتبارات کلان است، اظهارداشت: دولت یازدهم برای راه اندازی بنگاه‌های بزرگ، متوسط و کوچک اعتبارات ویژه‌ای در سال‌جاری در نظر گرفته است.

رئیس دفتر رئیس‌جمهور در ادامه تامین زیرساخت‌ها با هدف کاهش نرخ بیکاری در کهگیلویه و بویراحمد را مهمترین اولویت دولت تدبیر و امید عنوان کرد.

نهاوندیان گفت: برای فعال‌کردن بنگاه‌های کوچک و متوسط در سال‌جاری بیش از 2 هزار میلیارد تومان در کشور هزینه می‌کنیم.

وی با تاکید براینکه برای فعال‌کردن بنگاه‌های اقتصادی در کهگیلویه و بویراحمد محدودیت منابع اعتباری نداریم، خاطرنشان کرد: با راه اندازی بنگاه‌های متوسط و کوچک در این استان بدون شک شاهد رونق صنعت و کاهش نرخ بیکاری خواهیم بود.

رئیس دفتر ریاست جمهوری افزود: در کهگیلویه و بویراحمد برخلاف سایر استان‌ها، نرخ سود بانکی برای سرمایه‌گذاران به نصف می‌رسد و سرمایه‌گذاران یارانه سود دریافت می‌کنند.

نهاوندیان گفت: دولت نمی‌تواند به تنهایی مشکلات کنونی بیکاری را در جامعه حل کند و بخش‌خصوصی نیز باید پای کار بیایند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز