خبرگزاری کار ایران

همایون امیرزاده در گفتگو با ایلنا:

اولین محموله‌ی کاغذ با ارز مبادله‌ای وارد کشور شد

asdasd
کد خبر : ۴۰۰۹۶

اولین محموله‌ی کاغذ با نرخ مبادله‌ای وارد کشور شده، اما قیمت این کاغذ برای توزیع هنوز مشخص نیست و باید با بررسی شرایط مشخص کرد.

ایلنا: همایون امیرزاده(مشاور اجرایی معاونت فرهنگی وزیر ارشاد و مسئول کارگروه حل مشکل کاغذ) ضمن توضیح درباره سیاست‌های آینده این کارگروه، از واردات نخستین محموله کاغذ با ارز مبادله‌ای به کشور خبر داد.
به گزارش خبرنگار ایلنا، امیرزاده که به تازگی جایگزین داریوش رضوانی در این پست‌ها شده، درباره سیاست‌ها و برنامه‌های کارگروه کارگروه حل مشکل کاغذ گفت: نگاه ما به مشکل کاغذ و این کارگروه باید فرابخشی باشد و ماهیت این کارگروه هم‌افزایی برای رسیدن به یک تعامل درون سازمانی برای حلقه‌های حوزه نشر و کاغذ است.
او افزود: به این ترتیب، وزارت صنعت، معدن و تجارت به عنوان متولی اصلی به عنوان یکی از حلقه‌هاست. حلقه‌های دیگر هم اتحادیه‌ها و صنوف و واردکنندگان و در ‌نهایت مصرف کنندگان هستند. هدف کارگروه کاغذ این است که این حلقه‌ها را به هم مرتبط کند.
امیرزاده بر لزوم افزایش مکانیزم‌های نظارتی این کارگروه تاکید کرد و افزود: این مکانیزم‌ها باید در اختیار کارگروه قرار گیرد تا این مجموعه بتواند در حل مشکل کاغذ نقش آفرین بوده و انتظارات را محقق کند. البته در کنار این مساله، باید مجموعه‌هایی مثل سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان و اداره تنظیم بازار باید در این حوزه ورود جدی داشته باشند.
مسئول کارگروه حل مشکل کاغذ بحث اصلی در دست پیگیری این کارگروه را ارائه بسته‌های پیشنهادی حمایتی برای واردکنندگان و مصرف‌کنندگان دانست و افزود: درحال طراحی این بسته‌ها پیشنهادی هستیم و این موضوع را در جلسه هفته آینده کارگروه بررسی می‌کنیم.
او به مساله حمایت از تولیدکنندگان داخلی اشاره کرد و توضیح داد: درحال حاضر تولید کارخانه‌های داخلی ناچیز است و جوابگوی نیاز داخل نیست.
امیرزاده همچنین از ورود اولین محموله کاغذ با نرخ مبادله‌ای به کشور خبر داد و گفت: قیمت این کاغذ برای توزیع هنوز مشخص نیست و باید با بررسی شرایط مشخص کرد که چه قیمتی برای این کاغذ تعیین خواهد شد، اما به هر حال امیدواریم که این مساله قیمت کاغذ را در بازار پائین بیاورد.
مشاور اجرایی معاونت فرهنگی وزارت ارشاد همچنین از ورود عده‌ای جدید از واردکنندگان به حوزه واردات کاغذ خبر داد و گفت: واردکنندگانی که سابقآ تجربه و علاقه‌ای برای حضور در واردات کاغذ نداشتند، درحال حاضر برای واردات به این حوزه اعلام آمادگی کرده‌اند و بخشی از کاغذ‌های وارد شده توسط این عده یا در مبادی ورودی است یا با ثبت‌ سفارش وارد کشور می‌شوند.
او افزود: درحال حاضر در کشور مشکل کمبود کاغذ نداریم و امیدواریم بتوانیم با وضعیت جدید بازار را با ثبات کنیم تا شاهد افزایش قیمتی نباشیم.
امیرزاده در پایان به موضوع پیش رو بودن انتخابات ریاست جمهوری در سال آینده اشاره کرد و گفت: با این شرایط ممکن است مقدار نیاز کاغذ تغییر کند و باید برای این شرایط هم برنامه‌ریزی کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز