خبرگزاری کار ایران

یک روزنامه اسراییلی مطرح کرد؛

ادعای یک نماینده کنگره درباره حمایت اوباما از تمدید تحریم‌های ایران

یک نماینده کنگره گفت: رییس جمهور اوباما از تمدید تحریم‌های ایران حمایت می‌کند.

به گزارش ایلنا به نقل از اورشلیم‌پست، الیوت انجل عضو ارشد کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان آمریکا در پاسخ به سوالی درباره‌ موضع کاخ سفید در خصوص ماده تمدید تحریم‌های ایران که پایان سال جاری  منقضی خواهد شد، گفت: بله، چنین انتظاری را دارم. پیش از این با رییس‌جمهور اوباما درباره‌ این موضوع صحبت کرده‌‌ام و او شاخص‌های حمایتش از این قانون را ارائه کرده است.

به نوشته اورشلیم‌ پست، انتظار می‌رود که این قانون در پاییز سال جاری به یک جرقه سیاسی در کنگره و مسئله‌ای مورد بحث در کارزار انتخاباتی آمریکا تبدیل شود و در حالی که مخالفان معتقدند تمدید قانون تحریم‌های ایران روح توافق هسته‌ای ایران و گروه ۱+۵ را تضعیف خواهد کرد، حامیان تجدید این قانون بر این باورند که این کار به ابزاری برای اعمال فشار آمریکا بر ایران حفظ خواهد شد.

این در حالی است که تجدید قانون تحریم‌های ایران از جمله قوانینی است که  لابی صهیونیستی آیپک به عنوان قدرتمندترین و با نفوذترین لابی صهیونیست‌ها در آمریکا از زمستان سال گذشته تاکنون روی آن تمرکز کرده است. اعضای این لابی می‌گویند که تمدید این قانون برای حفظ فشار بر ایران در صورت نقض توافق هسته‌ای ضروری است.

اورشلیم‌‌پست در ادامه مدعی شد که توافق هسته‌ای ایران و گروه ۱+۵ به هیچ یک از طرف‌های توافق اجازه نمی‌دهد تا تحریم‌ جدیدی را در ارتباط با موضوع هسته‌‌ای علیه تهران اعمال کند، بنابراین مقام‌های دولت اوباما می‌ترسند که حتی تجدید یک قانون قدیمی موجب خشم ایرانی‌ها شود و به این کشور اجازه دهد تا توافق را نقض کنند.

کد خبر : ۴۰۰۶۶۳