خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل آسایشگاه کهریزک:

۱۷۵۰ مددجو در کهریزک ساماندهی می‌شوند

asdasd
کد خبر : ۴۰۰۳۲۵

۱۷۵۰ مددجو در آسایشگاه خیریه کهریزک ساماندهی می‌شوند.

به گزارش ایلنا، مدیرعامل آسایشگاه خیریه کهریزک در نشست‌خبری خود با اعلام این مطلب اظهار کرد:  تعداد سالمندان مرد راه‌برو ۱۵۷، سالمندان زن راه‌برو ۲۷۷، سالمندان مرد وابسته ۲۱۰، سالمندان زن وابسته ۵۵۰، تعداد معلولان جوان و میانسال مرد ضایعه نخاعی ۱۲۰، تعداد معلولان جوان و میانسال زن ضایعه نخاعی ۵۵ است، سایر معلولان مرد غیر از ام‌اس ۲۱۰ نفر  و سایر معلولان زن غیر ام اس نیز ۲۰۰ نفر بوده که علاوه بر آن ۸۱ بیمار ام اس زن و ۴۷ بیمار ام اس مرد در این آسایشگاه خیریه حضور دارند.

حسن احمدی درباره تعداد مددجویان حاضر در آسایشگاه‌کهریزک البرز گفت: ۷۵۰ مددجو در آسایشگاه خیریه کهریزک البرز حضور دارند و در مجموع تعداد مددجویان کل آسایشگاه‌های تهران و البرز به ۲۵۰۰ نفر می‌رسد.

احمدی ضمن اشاره به مددجویان بستری شده در این آسایشگاه ادامه داد: ۴۱ درصد مددجویان بستری مرد و ۵۹ درصد آنها نیز مرد هستند. تعداد متوسط مددجویان مرد بستری شده در هر ماه به ۷۴۶ نفر و تعداد مددجویان زن بستری شده نیز در هر ماه به ۱۰۰۴ نفر رسیده است.

مدیرعامل آسایشگاه خیریه کهریزک در ادامه به خدمات کمک توانبخشی حین مراقبت در منزل آسایشگاه کهریزک اشاره کرد و گفت: در حال حاضر سه تیم مراقبت در منزل در استان تهران و دو تیم در استان البرز داریم که هر تیم ۱۰ نفر بوده و خدمات آنها شامل روانپزشکی،‌ ارتوپد، چشم پزشکی،‌ زنان و مامایی، عمل جراحی، دارویی، دندانپزشکی و … است.

احمدی ادامه داد: ۴۴ کارگاه آموزشی در مجموعه آسایشگاه کهریزک وجود دارد که ۳۳۹ نفر از مددجویان بر مبنای استعداد و سلیقه از این کارگاه‌ها استفاده می‌کنند، این کارگاه‌ها شامل کارگاه تئاتر، موسیقی، سفالگری،‌ قالیبافی، زبان و غیره است.

وی در ادامه به کتابخانه این آسایشگاه اشاره کرد و گفت: کتابخانه مجهزی در آسایشگاه خیریه کهریزک برای مددجویان وجود داشته و علاوه بر آن نابینایان نیز دارای کتابخانه‌ای مجزا هستند.

مدیرعامل آسایشگاه خیریه کهریزک در ادامه با تاکید بر آنکه این آسایشگاه  یک NGO مردم نهاد است که با مشارکت مردم اداره می‌شود، گفت: روزانه ۱۰۰ زن و ۵۰ مرد به صورت داوطلبانه با آسایشگاه خیریه کهریزک همکاری می کنند.

وی در خصوص شرایط پذیرش مددجو در این آسایشگاه نیز اظهار کرد: فقر مالی  از شروط اصلی پذیرش مددجو در این آسایشگاه است.

وی همچنین عنوان کرد: ۸۶ درصد بودجه کهریزک از طریق مشارکت‌های مردمی تامین شده و ۱۴ درصد آن و مابقی آن را نهادهایی که به ما مددجو ارجاع می‌دهند تحت عنوان یارانه پرداخت می‌کنند.

مدیر عامل آسایشگاه خیریه کهریزک تصریح کرد: مددجویانی که از سوی سازمان بهزیستی به کهریزک ارجاع داده می‌شوند ماهیانه ۵۰۰ هزار تومان از سوی این سازمان به عنوان یارانه دریافت و این مبلغ به حساب آسایشگاه واریز می‌گردد.

احمدی افزود: مددجویانی که از طریق کمیته امداد معرفی می‌شود تا سال گذشته ۴۰ هزار تومان و امسال ۶۰ هزار تومان تحت عنوان یارانه دریافت که این مبلغ نیز به آسایشگاه پرداخت می‌شود، این در حالیست که هزینه نگهداری هر مددجو در آسایشگاه خیریه کهریزک دو میلیون تومان بوده و این هزینه برای بیماران مبتلا به ام اس  ماهیانه دو میلیون و ۲۰۰ هزار تومان است.

مدیرعامل آسایشگاه خیریه کهریزک در خصوص یارانه پرداختی دولت نیز اظهار کرد: مددجویانی که دارای فرزند و خانواده هستند یارانه‌شان به خانواده پرداخت شده و حتی ریالی از آن به آسایشگاه کهریزک واریز نمی‌شود. علاوه بر آن مددجویان مجهول‌الهویه نیز هیچ یارانه‌ای دریافت نمی‌کنند.

مدیرعامل آسایشگاه خیریه کهریزک ادامه داد: تا کنون نامه‌نگاری‌های زیادی با وزارت کار و رفاه اجتماعی و همچنین سایر سازمان‌ها در این خصوص انجام داده‌ایم اما متاسفانه هیچ نتیجه‌ای به دنبال نداشته است.

وی در خصوص هزینه‌های آب و برق و گاز این آسایشگاه نیز اظهار کرد: در گذشته هزینه گاز حدود شش الی هفت میلیون تومان بوده ولی در حال حاضر به ۵۰ الی ۶۰ میلیون تومان رسیده و حتی هفته گذشته ۲۰ میلیون تومان بابت هزینه آب از حساب آسایشگاه خیریه کهریزک کسر شده است، این در حالیست که این آسایشگاه بازوی کمکی دولت بوده اما با این حال از هیچ حمایت ویژه‌ای برخوردار نیست.

نادر مرادی، معاون امور مشارکت‌های مردمی این آسایشگاه نیز در ادامه این نشست اظهار کرد: هزینه‌های آسایشگاه خیریه کهریزک به طور متوسط روزانه ۲۰۰ میلیارد تومان بوده که ۸۶ درصد آن از طریق مشارکت‌های مردمی تامین می‌شود.

وی در ادامه با تاکید بر آنکه باید از توان جامعه جهت تامین نیازهای این آسایشگاه استفاده کرد، گفت: سالهاست که مرکز اصلی تره بار تهران هر روز یک نیسان میوه و سیفی جات را بدون دریافت حتی یک ریال به آسایشگاه تحویل می‌دهد و این مسئله باعث شده است که مشکلات این آسایشگاه در زمینه میوه و سیفی جات تا حد زیادی کاهش پیدا کند.

معاون مشارکت‌های مردمی آسایشگاه خیریه کهریزک افزود: در حال حاضر آسایشگاه کهریزک در زمینه تامین خواروبار و مواد شوینده بهداشتی دارای مشکل بوده و به مشارکت این دو صنف در تامین این اقلام نیاز جدی دارد.

وی در ادامه به راه‌های پرداخت کمک‌های مردمی به این آسایشگاه اشاره کرد و گفت: در حال حاضر علاقمندان می‌توانند کمک‌های نقدی و غیر نقدی خود را از طریق مراجعه به این آسایشگاه پرداخت کرده و یا از طریق صندوق‌های این آسایشگاه که در منزل و مغازه‌ها و … توزیع شده است کمک‌های خود را واریز کنند.

معاون مشارکت‌های مردمی آسایشگاه خیریه کهریزک ادامه داد: عده‌ای نیز از طریق سایت آسایشگاه خیریه کهریزک و یا از طریق شماره حساب‌های این آسایشگاه کمک‌های خود را پرداخت کرده و برخی نیز به طور ماهیانه مبلغی را متعهد شده‌اند.

وی در ادامه ضمن تاکید بر آنکه آسایشگاه خیریه کهریزک نیاز جدی به حمایت‌های مختلف دارد ادامه داد: برای مثال اگر برخی از شرکت‌های داروسازی با ما همکاری داشته باشند بسیاری از مشکلات ما در این زمینه حل خواهد شد.

مرادی همچنین به «اهدا ملک» به آسایشگاه خیریه کهریزک اشاره کرد و گفت: افرادی که ملک خود را به این آسایشگاه اهدا می‌کنند تا زمان حیات خود و یا همسرانشان ملک در اختیار آنها بوده و پس از فوت آنها آسایشگاه نسبت به دریافت آن اقدام می‌کند.

وی ادامه داد: این افراد چنانچه مایل به دریافت خدمات آسایشگاه باشند خدمات به طور کامل در منزل در اختیار آنها قرار خواهد گرفت و در غیر اینصورت نیز در سوئیت‌های آسایشگاه اسکان داده خواهند شد.

معاون مشارکت‌های مردمی آسایشگاه خیریه کهریزک تصریح کرد: آسایشگاه خیریه کهریزک دارای بخشی به نام «گل‌ها» بوده که این بخش برای آن دسته از خیرینی است که در سنین سالمندی ملک خود را به آسایشگاه اهدا کرده‌اند و مایل به ادامه زندگی در منزل مسکونی خود نبودند و به همین جهت در این سوئیت‌ها اسکان داده شده و امکانات به طور کامل در اختیار آنان قرار خواهد گرفت.

وی ادامه داد: آسایشگاه خیریه کهریزک پس از فوت این افراد نیز خود را موظف به برگزاری مراسم خاکسپاری دانسته و آنها را در قطعه نیکوکاران آسایشگاه خیریه کهریزک دفن خواهد کرد.

مرادی ادامه داد: با وجود مشکلات اقتصادی، تورم، تحریم‌ها و … اما سیر مشارکت‌ها به آسایشگاه خیریه کهریزک نزول پیدا نکرده و مسیر رو به رشدی را طی کرده‌ایم.

معاون مشارکت‌های مردمی آسایشگاه خیریه کهریزک در ادامه تاکید: اولین اولویت آسایشگاه کهریزک دریافت کمک‌های نقدی است زیرا آسایشگاه به این پول برای پرداخت هزینه‌های جاری نیازمند است و کنار آن نیز به طور جدی به دنبال جذب مواد غذایی و شوینده به شکل مستقیم از صنف خوار و بار و شوینده کشور هستیم.

درپایان ایرج درزی، مدیر جذب اقلام هفته خبرنگار را به تمامی اصحاب رسانه تبریک گفت و از همه هموطنان خواست بیش از بیش موسسه خیریه کهریزک را یاری کنند و تمامی اجناس دست دوم و یا وسایلی که مورد نیازشان نیست را به این مرکز خیریه اهدا کنند چراکه اجناسی که در منازل شما بی‌استفاده مانده می‌تواند کمکی باشد برای مددجویان خیریه کهریزک زیرا اصراف فقط در کمک به هم نوع زیبا است.

انتهای پیام/
روح الله حسین زاده
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز