خبرگزاری کار ایران

رئیس کل دادگستری گیلان تصریح کرد:

مواد مخدر عامل مستقیم دربند شدن 50 درصد زندانیان است

asdasd
کد خبر : ۴۰۰۳۱۶

رئیس‌کل دادگستری گیلان گفت: 50درصد زندانیان مستقیما درباره مواد مخدر در زندان بوده و بخشی دیگر نیز غیر مستقیم از طریق اعتیاد به تخلفات دیگر سوق داده شده‌اند.

به گزارش ایلنا از رشت، نشست کمیته حقوقی قضایی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر عصر امروز  با حضور رئیس کل دادگستری استان  برگزار شد.

احمد سیاوش‌پور در این نشست با بیان اینکه هماهنگی و تعامل مطلوبی در چرخه مبارزه با جرائم مواد مخدر در استان وجود دارد، تصریح کرد: در مقوله شناسایی متخلفان،  کشفیات مواد و صدور دستورات قضایی، رسیدگی و اجرای حکم  فرآیند تعریف شده‌ای وجود دارد که با هماهنگی مسئولان مربوطه به سرعت انجام می‌پذیرد.

رئیس شورای قضایی استان پیشگیری از مواد مخدر را در گروی کاهش تقاضا دانست و افزود: باید راهکارهای جدید و مدونی در راستای کاهش تقاضا به سوی مواد مخدر تهیه و تدوین شود تا مبارزه با این بلای خانمان‌سوز نتایج مثمرثمرتری داشته باشد.

وی  با اشاره به اینکه خطر آلوده شدن به این پدیده شوم، تمامی اعضای خانواده‌ها را تهدید می‌کند، اظهار داشت: امروزه طبقات مختلف اجتماع اعم از  غنی و فقیر  در معرض این معضل اجتماعی هستند.

این مقام ارشد قضایی با ابراز گلایه مندی  از اینکه  در زمینه پیشگیری از مواد مخدر از بعد فرهنگی و اعتقادی و زیر بنایی نیازمند به اقدامات اجرایی بیشتری از سوی متولیان امر است، گفت:  می‌توان از ظرفیت مدارس و مراکز آموزشی در راستای  اقدامات پیشگیرانه بهره برد.

سیاوش‌پور کاهش مصرف مواد مخدر  در هر منطقه را نشان‌دهنده عملکرد فرهنگی مطلوب فعالان  و مسئولان فرهنگی آن عنوان کرده و خاطرنشان کرد: متاسفانه همواره عده‌ای سودجو  و منفعت‌طلب درصدد آلوده کردن جوانان و نوجوانان و کسب درآمد برای خود هستند.

وی در ادامه ابراز داشت: 50 درصد زندانیان مستقیما درباره مواد مخدر در زندان بوده و بخشی دیگر نیز غیر مستقیم از طریق  اعتیاد به تخلفات دیگر سوق داده شده‌اند.

رئیس کل دادگستری استان با بیان اینکه عرضه مواد مخدر وابسته به تقاضای آن است، اذعان داشت: تا زمانی‌که در جامعه تقاضای مواد وجود داشته و پیشگیری موثری در این زمینه صورت نگرفته باشد و دستگاه‌های متولی نیز پاسخگو نباشند شاهد افزایش جرائم مواد مخدر خواهیم بود.

رئیس شورای قضایی استان از صدا و سیما و اصحاب رسانه و تمامی دستگاه های مسئول در استان خواست تا در زمینه مبارزه با مواد مخدر با  دغدغه و احساس مسئولیت بیشتری پیگیری های لازم را انجام  دهند.

وی  همچنین  تصریح کرد: شهرداری رشت، دانشگاه علوم پزشکی گیلان، بهزیستی استان و با همکاری سایر ارگان‌های ذیربط مراکز و  کلینیک‌هایی را  تدارک دیده شده تا افراد آلوده به مواد مخدر به شکل خود معرف به آنها مراجعه  کرده  و مراحل درمانی را پشت سر بگذارند.

این مقام ارشد قضایی در پایان خواستار شروع به‌کار مراکزی برای آن دسته از معتادان شد که به کلینیک‌های بهزیستی مراجعه نکرده و با انجام اعمال زشتی چون سرقت و تکدی‌گری چهره شهر را خراب می‌کنند و ابراز امیدواری کرد در آینده نزدیک  شاهد آغاز بکار این مراکز باشیم.

در ادامه این نشست حجت‌الاسلام والمسلمین مصطفوی‌نیا دادستان مرکز استان و دبیر کمیته حقوقی قضایی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان گزارشی از عملکرد و اقدامات صورت گرفته توسط این کمیته ارائه کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز