خبرگزاری کار ایران

وزیر دادگستری:

سازمان تعزیرات حکومتی به بازنگری نیاز دارد

asdasd
کد خبر : ۴۰۰۲۵۷

وزیر دادگستری در جلسه تدوین سند راهبردی سازمان تعزیرات حکومتی گفت: سازمانی که می خواهد قوام بگیرد و استحکام کامل داشته باشد نیازمند یک بازنگری و تعریف جدید از گذشته است.

به گزارش ایلنا از پایگاه اطلاع رسانی سازمان تعزیرات حکومتی، حجت الاسلام و المسلمین مصطفی پورمحمدی تدوین سند راهبردی سازمان تعزیرات حکومتی را کار ارزشمندی عنوان کرد و گفت: مجموعه تحولات و اتفاقاتی که در تاریخ سازمان تعزیرات حکومتی افتاد، یکبار دیگر بازنگری می شود و این کار بسیار خوبی است.

وی افزود: برای سازمانی که در حال تدوین سند راهبردی برنامه میان مدت است؛ مرور، بازنگری و تعریف جدید موجب حیات، رشد و ارتقا در یک بستر با ثبات می شود.

وزیر دادگستری دعوت از نیروهای جوان دانشگاهی و افراد با تجربه در سازمان تعزیرات را یک امتیاز برشمرد و گفت: می خواهیم نگاه بازنگری و بازخوانی داشته باشیم و برای سازمانی که به دنبال رویش و زایش جدید است، جذب نیروهای خوب، دانشگاهی و با تجربه و کمک همکاران قدیم یک اتفاق تحول آفرین است ومدیران جدید می توانند سازمان را در مسیر پیشرفت قرار دهند.

وی فعالیت های یک سال اخیر سازمان تعزیرات حکومتی را یک امر مثبت عنوان کرد و افزود: ما حرف های جدیدی می شنویم، پیام های جدید دریافت کرده و با ایده نویی روبرو هستیم، مدیران جدید هم تجربیات متنوع مدیریتی به سازمان تعزیرات حکومتی آوردند که اگر به خوبی بکار گرفته شود، این سازمان با یک جهش تصاعدی پیش می رود.

پورمحمدی با اشاره به کاهش سن مدیران در دنیا گفت: از میانگین سن مدیران در دنیا 20 سال کاسته شده است که این اتفاق بسیار مهمی در مدیریت جهان است.

وی افزود: ما می خواهیم مجموعه ای تاثیرگذار داشته باشیم پس افراد تاثیرگذار می خواهیم که مدیران جوان جدید هم با نگاه جدید و تربیت خوب و مناسب می توانند سازمان را در مسیر پیشرفت قرار دهند.

پورمحمدی با اشاره به تحولات و تغییرات صورت گرفته در بخش مدیریتی سازمان تعزیرات حکومتی گفت: تیم های مدیریتی و برنامه ریزی سازمان تعزیرات با انبوهی از تجارب و اطلاعات، یک اندوخته و فرصت خوب برای این سازمان به شمار می آیند.

وی تصریح کرد: هریک از این مدیران با تجارب متنوع در حوزه های مدیریتی موجب ارتقای سازمان می شوند.

وزیردادگستری در بخش دیگری از سخنانش به جایگاه جدید سازمان تعزیرات حکومتی اشاره کرد و افزود: اینکه سازمان با اطلاع رسانی در افکار عمومی جا پیدا کرده، بسیار خوب است و حضور قاضی شعبه تعزیرات در بازار سر صحنه و اینکه مستقیم با مردم حرف می زند و ارتباط برقرار کرده و آموزش می دهد، امکان فوق العاده ایی است که هیچ جایی ندارد.

پورمحمدی با اشاره به 15 میلیون پرونده در محاکم قضایی در سال گذشته گفت: این برای ما خیلی خوب نیست، باید پرونده ها کاهش پیدا کند،هرچند در سازمان تعزیرات این روند مثبت بوده و در این مدت با وجود تقویت عملکرد این مجموعه و کنترل بهتر بازار، تعداد پرونده ها به یک سوم کاهش پیدا کرده است.

وی با اشاره به راه اندازی معاونت پیشگیری سازمان تعزیرات حکومتی با هدف بهبود عملکردها و پیشگیری از تخلفات، تصریح کرد: نیاز نیست که قضات آرای زیادی را صادر کنند و روزانه رسیدگی و صدور حکم برای چند پرونده کافی است وقضات باید آموزش لازم را ببینند، آنچه مهم است و ارزش دارد رضایت مردم است.

وزیر دادگستری با استقبال از نقد سازنده و حضور منتقدان در عرصه فعالیت های سازمان تعزیرات، گفت: دیدگاه های مخالفان و منتقدان عاملی موثر در سازمان تعزیرات حکومتی است و این امر نمایانگر پویایی و زنده بودن یک سیستم و لازمه یک محیط موفق است و اگر منتقد و مخالف نباشد؛ باید به سیستم شک کرد.

پیش از سخنان وزیر دادگستری، رئیس سازمان تعزیرات حکومتی با اشاره به اهمیت سند راهبردی گفت: برنامه راهبردی سازمان تعزیرات حکومتی باید به صورت جامع و در یک افق میان مدت تنظیم شود.

جمشیدی افزود: همه بخش های مختلف ستادی و استانی سازمان تعزیرات حکومتی برای افزایش بهره وری در ماموریت ها، باید سند راهبردی را چراغ راهنمای عمل خود قرار دهند.

وی خاطر نشان کرد: در عصر کنونی سازمان یا نهادی که سند راهبردی کارآمدی برای انجام مامورین خود نداشته باشد، نمی تواند خدمات اثربخشی ارائه کند و امروز تدوین استراتژی برای هر سازمان امری حیاتی شمرده می شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز