خبرگزاری کار ایران

سازمان تعزیرات حکومتی خبر داد؛

جریمه ۳۹۰ میلیون تومانی قاچاقچیان ۱۰۷ هزار کیلوگرم مواد سوختی

مدیر کل تعزیرات حکومتی استان یزد از رسیدگی به پرونده های قاچاق کالا و تخلف صنفی در شعب این استان خبر داد.

 به گزارش ایلنا، غریب بیژن‌نیا با اشاره به رسیدگی به پرونده مربوط به یک واحد مشاور املاک به علت ارتکاب گرانفروشی در شعبه تعزیرات حکومتی، گفت: این پرونده که با شکایت شاکی خصوصی به شعبه تعزیرات حکومتی استان ارجاع شده بود، پس از انجام مراحل دادرسی در شعب ویژه تخلفات بهداشتی و با توجه به مستندات و دفاعیات عامل تخلف، تخلف محرز و این واحد صنفی به پرداخت جزای نقدی به مبلغ ۷۱۲ میلیون ریال در حق صندوق دولت و شاکی محکوم شد.

تعزیر قاچاقچیان پوشاک

مدیر کل تعزیرات حکومتی یزد همچنین در خصوص رسیدگی به پرونده محموله قاچاق مقادیری پوشاک در شعبه ویژه قاچاق کالا و ارز تعزیرات حکومتی یزد اظهار داشت: پس از انجام مراحل دادرسی در شعبه ویژه قاچاق کالا و ارز و با توجه به مستندات و دفاعیات عامل تخلف، تخلف محرز و قاچاقچی برابر قانون به ضبط کالاهای مکشوفه و پرداخت جریمه نقدی به مبلغ بیش از ۲۲۰ میلیون ریال در حق صندوق دولت محکوم شد.

جریمه ۳.۹ میلیاردی قاچاقچیان مواد سوختی در آذربایجان شرقی

 میراحد یوزباشی مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان شرقی گفت: ۱۰۷ هزار کیلوگرم مواد سوختی در شهرستان مرند کشف و شعبه ویژه قاچاق کالا و ارز حکم به ضبط کالا و پرداخت ۳ میلیارد و ۹۲۳ میلیون ریال جزای نقدی صادر کرد.

جزئیات رسیدگی به ۲ پرونده قاچاق در مرکزی

همچنین  سلیمان رزاقی مدیرکل تعزیرات حکومتی استان مرکزی از رسیدگی به ۲ پرونده قاچاق خبر داد و گفت: مقدار ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار نخ سیگار قاچاق کشف و پرونده در تعزیرات حکومتی مورد بررسی قرار گرفت که شعبه پس از بررسی‌های لازم حکم به ضبط کالا و پرداخت ۴ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال جزای نقدی صادر کرد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان مرکزی افزود: همچنین قاچاقچیان محموله پوشاک و کفش خارجی به ضبط کالا و پرداخت ۱ میلیارد و ۲۵ میلیون رال محکوم شدند و یک خودرو سورای و کامیون حامل این محموله به نفع دولت ضبط شد.

عوامل قاچاق چهار میلیارد ریال جریمه شدند

همچنین مدیر کل تعزیرات حکومتی هرمزگان از رسیدگی به پرونده قاچاق باطری‌های خودروی خارجی در شعبه ویژه قاچاق کالا و ارز این استان خبر داد.

روح الله آبداریان مدیر کل تعزیرات حکومتی هرمزگان، حجم این محموله قاچاق را ۴۶۵ عدد باطری خودرو عنوان کرد و اظهار داشت: پس از رسیدگی به این پرونده و انجام مراحل دادرسی در شعبه ویژه قاچاق کالا و ارز تعزیرات حکومتی استان، تخلف محرز و عامل قاچاق برابر قانون علاوه بر ضبط کالای مکشوفه به پرداخت جزای نقدی به مبلغ ۶۵۳ میلیون ریال در حق صندوق دولت محکوم شد.

کد خبر : ۴۰۰۱۵۲