خبرگزاری کار ایران

مدیرکل ارشاد خراسان شمالی:

سالجاری موعد افتتاح پروژه‌هاست/ تبدیل استان به قطب تئاتر دینی

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان شمالی با بیان اینکه امسال را سال افتتاح پروژه‌ها قرار داده‌ایم، از افتتاح کتابخانه بجنورد و اسفراین به همراه موزه‌های معاصر که عقب ماندگی تاریخی استان را علاج خواهد کرد، به همراه چند مجتمع فرهنگی خبر داد.

به گزارش ایلنا؛ حسین ثابت‌قدم وحید با تبریک فرارسیدن هفته دولت افزود: از ابتدای سال تصمیم ما بر این بود که توجه مناسب و خوبی به حوزه شهرستان‌های استان داشته باشیم بنابراین کاروانی فرهنگی و هنری با حضور هنرمندان شهرستان‌ها و مسئولین انجمن‌ها تشکیل دادیم تا با حضور در شهرهای مختلف مسائل و خواسته‌ها آنها را جمع‌آوری کنیم.

وی افزود: در همین راستا نیز مصوبات و تصمیماتی اتخاذ شده است که مبنای کار ما در ارشاد استان قرار گرفت.

**برگزاری تئاتر رضوی جشنواره امام رضا (ع) بر عهده خراسان شمالی

 مدیرکل ارشاد استان خراسان شمالی با اشاره به اینکه برگزاری بخش تئاتر رضوی جشنواره امام رضا (ع) بر عهده استان ما است، ادامه داد: این برنامه تقریباً سنگین‌ترین و پرهزینه‌ترین رویداد فرهنگی در استان است که با حضور هنرمندان استانی و ملی کشور با مدیریت خراسان شمالی در ٣١ استان و ٧١ کشور برگزار می‌شود.

**برگزاری همایش سبک ایرانی – اسلامی

ثابت‌قدم از دیگر برنامه‌های فرهنگی استان را برگزاری همایش سبک زندگی ایرانی اسلامی عنوان کرد و توضیح داد: پس از سفر مقام معظم رهبری به خراسان رضوی همواره این دغدغه در میان اهالی فرهنگ استان وجود داشت که این مطالبه رهبری را پیگیری کنیم و خوشحالیم که با حضور مقام عالی وزارت فرهنگ این همایش با ٣٠ محور مهر ماه امسال برگزار خواهد شد.

**برگزاری کنگره میرزا سید حسن موسوی بجنوردی

وی برگزاری کنگره میرزا سید حسن موسوی بجنوردی را دیگر برنامه مهم فرهنگی استان خراسان رضوی عنوان کرد و افزود: همچنین با توجه به گسترش و توجه بسیار جوانان و نوجوانان به بازی‌های رایانه‌ای اقدامات مناسبی را در این حوزه تدوین کرده‌ایم تا هم از ورود بازی‌های غیرمجاز جلوگیری شود و هم علاقمندان بازی‌ساز حمایت‌های لازم از آنها شود.

**اخذ اعتبار ٢٠ میلیاردی برای استان

پیشرفت‌های عمرانی در حوزه فرهنگ استان خراسان شمالی از دیگر محورهای سخنان ثابت‌قدم بود که درباره آن توضیح داد: امسال خوشبختانه از منابع استانی ملی و کمک‌های رهبری اعتبار ٢٠ میلیارد تومانی را برای استان اخذ کرده‌ایم که در همین راستا فضاهای فرهنگی ما ٢٠ هزار متر مربع وسیع خواهد شد.

**سالجاری موعد افتتاح پروژه‌ها

مدیرکل ارشاد استان خراسان شمالی افزود: امسال را سال افتتاح پروژه‌ها قرار داده‌ایم و کتابخانه بجنورد و اسفراین به همراه موزه‌های معاصر که عقب‌ماندگی تاریخی استان را علاج خواهد کرد، به همراه چند مجتمع فرهنگی را افتتاح خواهیم کرد.

ثابت‌قدم تصریح کرد: با توجه به اینکه ما استانی مرزی هستیم یکی از خواسته‌هایمان ارتباط با استان‌های همجوار است و با توجه به مرز ٣٠٠ کیلومتری با کشور ترکمنستان به فکر برنامه‌های مشترک فرهنگی با این کشور هستیم.

**تبدیل استان به قطب تئاتر دینی

وی در پایان خاطرنشان کرد: پس از برگزاری جشنواره تئاتر رضوی به دنبال این هستیم که استان خراسان شمالی را به عنوان قطب تئاتر دینی کشور تبدیل کنیم و در همین راستا نخستین همایش گفتمان تئاتر دینی را در استان برگزار کردیم.

کد خبر : ۴۰۰۰۷۵