خبرگزاری کار ایران

رشد 30درصدی صادارت مواد معدنی و صنایع معدنی تا پایان تیر ماه

میزان صادرات تولیدات بخش معدن و صنایع معدنی از ابتدای سال تا پایان تیر ماه، با رشد 30درصدی مواجه شد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران(ایمیدرو)،‌ در مدت 4 ماه ابتدای امسال میزان صادرات این بخش از 2.4 میلیارد دلار عبور کرد در حالی که در مدت مشابه سال 94 این رقم به 1.8 میلیارد دلار رسیده بود.

از ابتدای فروردین تا پایان تیر ماه سال جاری، زنجیره فولاد، سنگ آهن و مس به ترتیب بیشترین سهم را در صادرات این حوزه در اختیار داشتند به طوری که سهم زنجیره فولاد به بیش از 1.1 میلیارد دلار رسید. همچنین سنگ ‌آهن و مس نیز سهم 227 میلیون و 373 میلیون دلاری در صادرات داشتند.

 

صادرات مواد معدنی و صنایع معدنی شامل فولاد، ‌مس، روی، فلزات گرانبها،‌ انواع فرو،‌ مولیبدن و ...بود که به بازارهای هدف صادر شد.

کاهش 29درصدی واردات

در این مدت در حالی اقتصاد کشور شاهد رشد صادرات بخش معدن و صنایع معدنی شد که واردات این حوزه با افت 29درصدی همراه شد به طوری که از 1.6 میلیارد دلار در چهار ماه ابتدای سال 94 به 1.1 میلیارد دلار طی مدت مشابه امسال افت پیدا کرد.

در مدت 4 ماه امسال، بیشترین سهم از واردات بخش معدن و صنایع معدنی به زنجیره فولاد اختصاص یافت به طوری که 822 میلیون دلار از رقم کل واردات را در اختیار گرفت. پس از این بخش، سایر محصولات معدنی و زنجیره آلومینیوم با اختلاف زیادی،‌ در رتبه دوم و سوم ایستادند. ارزش واردات آلومینیوم به 94 میلیون دلار رسید  و سایر محصولات معدنی نیز سهم 96 میلیون دلاری داشتند.

دراین مدت انواع محصولات معدنی و صنایع معدنی شامل فولاد،‌مس و صنایع پایین دستی،‌ روی، زغالسنگ و کک ،‌تیتانیوم، انواع سنگ،‌ میکا و ...وارد کشور شد.

 

 

کد خبر : ۴۰۰۰۳۴