خبرگزاری کار ایران

دبیراجرایی جشنواره مرغوبترین انجیر ایران، گلوگاه در گفتگو با خبرنگار ایلنا :

توسعه باغات و ترویج صنایع تبدیلی انجیر مهمترین اهداف جشنواره است

asdasd
کد خبر : ۴۰۰۰۳۲

دبیراجرایی جشنواره انجیر گلوگاه گفت: تا قبل از برگزاری این جشنواره ، درختان انجیر به صورت پراکنده کاشت می شد اما امروز بیش از 30 هکتار باغ انجیر در گلوگاه داریم که این آمار در حال افزایش است.

دبیراجرایی جشنواره مرغوبترین انجیر ایران، گلوگاه در گفتگو با خبرنگار ایلنا اظهار کرد: برگزاری چنین جشنواره هایی فرصت مناسبی برای بروز و ظهور استعدادهای نهفته و آشکار بخش تولید و گردشگری است  تا با استفاده درست از فرصت ها وپرهیز از هرگونه هیاهو و شعارپردازی بتوان شعار اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل را به شعور تبدیل کنیم.
روزبه خادملو گفت: با توجه به وضعیت جغرافیایی و آب و هوای شهرستان گلوگاه و مطالعات کارشناسان،  جهاد کشاورزی این شهرستان تصمیم گرفت تا  برای گیاهانی که با حداقل آب ، کود، سم ، بیشترین تولید و سودآوری دارند سرمایه گذاری کنند.
وی به انجیر به عنوان محصول ارگانیک و سالم این شهرستان اشاره کرد و گفت: با توجه به مقاومت این گیاه در برابر تنش های محیطی، کشاورزان می توانند بدون دغدغه ، تولید این محصول را افزایش دهند.
دبیراجرایی جشنواره انجیر گلوگاه  توسعه باغات و ترویج صنایع تبدیلی و تکمیلی انجیر را مهمترین اهداف جشنواره برشمرد و گفت: تا قبل از برگزاری این جشنواره ، درختان انجیر به صورت پراکنده کاشت می شد اما امروز بیش از 30 هکتار باغ انجیر در گلوگاه داریم که این آمار در حال افزایش است.
روزبه خادملو  کارگاه صنایع تبدیلی و تکمیلی میوه انجیر در شهرک صنعتی تیله نو اشاره کرد و افزود: یک گروه تعاونی زنان روستایی نیز مجوزهای اولیه  برای صنایع تبدیلی انجیر دریافت کردند.
وی با بیان اینکه  حضور تعاونی های محلی – بومی زنان در جشنواره ارتقای بنیه اقتصادی خانواده را به دنبال دارد ، ادامه داد: ایجاد اشتغال پایدار یکی از اهداف کلان جشنواره انجیر گلوگاه است.
این مقام مسئول  گفت: محل برگزاری جشنواره برای برپایی 33 غرفه ظرفیت دارد که این غرفه ها به تعاونی های تولیدی زنان روستایی ، زنان سرپرست خانوارتحت پوشش کمیته امداد یا سازمان بهزیستی و تولیدکنندگان منطقه سپرده شد تا میوه انجیر، نهال انجیر ، محصولات و فراورده های مختلف انجیر که به صورت بومی و محلی  در منازل خصوصا توسط زنان روستایی تهیه می شود را در جشنواره عرضه کنند.
خادملو گفت: بخشی دیگر از غرفه ها جهت معرفی فعالیت هایی در زمینه مدیریت جهاد کشاورزی، محیط زیست، منابع طبیعی در نظر گرفته شد.
وی به تغییر مدل ارائه مقاله به این جشنواره نسبت به سال گذشته اشاره کرد و افزود: امسال با تشکیل کمیته فرهنگی به ریاست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گلوگاه و فعال کردن کانون پرورش فکری کودکان – نوجوانان و اداره آموزش وپرورش این شهرستان قرار شد موضوع انجیر در سطح دانش اموزی به صورت مقاله های دانش اموزی ، نقاشی دانش اموزی ، اجرای برنامه های فرهنگی – هنری مانند تئاتر و موسیقی در جشنواره باشد.
دبیر اجرایی جشنواره انجیر گلوگاه به نقش خبرنگاران در اطلاع رسانی هرچه بهتر این جشنواره  تأکید کرد و گفت: این جشنواره ها با برنامه ریزی  و تصمیماتی که در نشست های مختلف دستگاه ها برگزار می شود برگزار می شود  و کار اطلاع رسانی و اگاهی بخشی جشنواره بر عهده خبرنگاران پرتلاش است تا با انجام رسالتشان به توسعه شهرستان گلوگاه کمک کنند.
 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز