خبرگزاری کار ایران

نوآوری حلقه مفقوده در ارائه خدمات به گردشگران است

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان بیان کرد: یکی از حلقه‌های مهم مفقوده در زمینه ارائه خدمات به گردشگران به ویژه در نوار ساحلی خلاقیت و نوآوری است.

به گزارش ایلنا از رشت، یونس رنجکش امروز در دوره آموزش ویژه عوامل طرح ساماندهی دریا که از سوی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان برگزار شد، بیان کرد: برای توسعه و پایداری هر کسب کاری خلاقیت و نوآوری لازمه آن است و باید بپذیریم که اگر نیازمند به رونق صنعت گردشگری هستیم باید دست به ابتکارات ویژه در ارائه خدمات به گردشگران بزنیم.

وی ادامه داد: گردشگر نیازمند دریافت خدمات مناسب با کیفیت مطلوب است که می‌توان با امکانات و ظرفیت‌های موجود این خدمات را به نحو شایسته‌ای به آن ارائه کرد.

رنجکش یاد آور شد: بسیاری از مراکز خدماتی که در زمینه گردشگری فعالند به دلیل عدم نوآوری در ارائه خدمات نمی توانند در آمد کافی از کسب و کار خود داشته باشند که نیازمند به تغییر روش مدیریتی دارند.

وی تصریح کرد: با توجه به نگاه ویژه دولت تدبیر و امید به استفاده از ظرفیت‌های ساحلی در حوزه‌های مختلف اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی ساماندهی سواحل در دستور کار وزارت کشور قرار گرفت و استانداری‌ها مسئوول این ساماندهی شدند.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان اظهار کرد: براساس این مسئوولیت و نگاه خوبی که در مدیریت عالی استان گیلان وجود دارد موضوع بهره‌مندی مناسب از ظرفیت‌های ساحلی استان که در دستور کار معاونت سیاسی و اداره کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قرار گرفت که نتایج خوبی را در این سه سال در زمینه توسعه امکانات و خدمات مناسب و جلب رضایت‌مندی گردشگران داشته‌ایم.

وی اظهار کرد: توجه به خواستگاه رضایت‌مندی  گردشگران از اولویت‌های حوزه اجتماعی است و باید تلاش کنیم تا از این فرصت برای تولید نشاط اجتماعی و همگرایی‌های اجتماعی و فرهنگی در جامعه بیشتر بهره‌مند شویم.

رنجکش افزود: گردشگران نیازمند فضای مناسب برای بهره‌مندی هستند و ما موظف هستیم برای آنها شرایط مطلوب را فراهم کنیم تا هم از حضور آنان برای توسعه صنعت گردشگری استان بهره‌مند شویم و هم  زمینه توسعه نشاط اجتماعی  را فراهم آوریم.

وی گفت: خوشبختانه در این سال‌ها با هماهنگی دستگاه‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی و عمرانی خدمات خوبی ایجاد شده است که باید توسعه یابد.

رنجکش تغییر نگرش برخی مدیریت‌ها و توجه به  خلاقیت  در حوزه مدیریت گردشگری در تمامی ابعاد  را از ضرورت‌های این خدمات‌دهی  به گردشگران عنوان کرد.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان اظهار کرد: با نگاهی نو حتی می‌توانیم از تهدیدها نیز فرصت مناسبی برای  رونق کسب و کار بهره‌مند شویم.

کد خبر : ۴۰۰۰۱۷