خبرگزاری کار ایران

آگاهی بخشی عمومی یکی از مهم ترین راه های پیشگیری و کنترل بیماری‌ها

مدیر کل دامپزشکی استان با حضور در دفتر روزنامه سیستان و بلوچستان یاد و خاطر شهید عرصه خبر شهید محمود صارمی و روز خبرنگار را گرامی داشت.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان سیستان و بلوچستان،  مهدی حسینی گفت: خبرنگاران طلایه داران جبهه آگاهی و چشم بینا و گوش شنوای جامعه هستند .

مهدی حسینی افزود: مسئولان و خبرنگاران باید نقدپذیر باشند تا جامعه به سمت اعتلا پیش رود و انتقاد نیز در کمال صداقت و بی طرفی انجام شود و همه ما در برابر قلم حق و واژه هایی که درخدمت بیان حقیقت هستند باید زانو بزنیم، بی شک روز خبرنگار تنها محدود به 17 مرداد نیست، بلکه هر روزی که خبرنگار در راستای رسالت خود گام بردارد و قلم بزند  روز خبرنگار است.

وی عنوان کرد: مهم ترین راه کنترل بیماری ها افزایش آگاهی جامعه است، مصرف فراورده های سالم در جامعه و تغیر الگوی فراورده های خام دامی از طریق آگاهی بخشی عمومی امکان پذیر است. به عنوان مثال بیماری تب کریمه کنگو در سال های گذشته بازتاب اجتماعی ناخوشایندی در استان داشت و با آموزش و اطلاع رسانی از طریق رسانه های جمعی آگاهی اجتماعی مردم در این رابطه به حد مطلوبی رسیده است و اکثر مردم هم اکنون از راه های پیشگیری و کنترل این بیماری به خوبی مطلع هستند .

 

کد خبر : ۴۰۰۰۰۷