خبرگزاری کار ایران

وضعیت اسفبار زندگی در روستای محروم قلعه سیمون

asdasd
کد خبر : ۴۰۰۰۰۴

روستائیان قلعه سیمون شهرستان اسلامشهر با همت کمیته امداد، بسیج سازندگی و خیرین به زودی صاحبخانه می‌شوند.

به گزارش ایلنا، روستانشینان محروم و بی‌بضاعت قلعه سیمون شهرستان اسلامشهر با همت کمیته امداد، بسیج سازندگی و خیران منطقه صاحب خانه و سرپناه می شوند.

 حمید قسمتی مدیر کمیته امداد شهرستان اسلامشهر اظهار کرد: 51 واحد مسکونی  در هفت هزار متر زمین ساخته خواهدشد و به امید خدا تلاش می کنیم تا با همراهی تمامی دستگاه هایی که در این مسیر یار و یاور ما و محرومان هستند به زودی عملیات ساخت به پایان رسیده تا ولینعمتان ما در این روستای محروم در راستای بهبود حقوق شهروندی  دارای سرپناه مناسب شوند.

مدیر کمیته امداد شهرستان اسلامشهر با بیان اینکه ساکنان روستای محروم قلعه سیمون در وضع اسفباری زندگی می کردند، افزود: همین موضوع موجب شد مسئولان بسیج سازندگی تصمیم بگیرند این روستا را بازسازی کنند  و کمیته امداد نیز اعلام آمادگی کرد.عملیات بهبود وضعیت و ترمیم روستا بعد از اسکان اهالی در یکی از مناطق نزدیک همین محل آغاز شده است. همچنین مجید مجیدی کارگردان فیلم محمد رسول الله نیز از روند ساخت خانه برای اهالی این روستا، یک فیلم مستند تهیه می کند .

وی با اشاره به اینکه کمیته امداد اسلامشهر و بسیج سازندگی سپاه سیدالشهداء (ع) در قالب چهار کمیته خدمات فرهنگی، درمانی و حمایت های اجتماعی، عمران و اشتغال اقدامات اولیه را آغاز کرده‌اند، افزود:  مراحل تشکیل پرونده خانوارهای شناسایی شده برای استفاده از خدمات کمیته امداد به صورت تک خدمتی و چندخدمتی در حال اجرا است.

عبدالله اصغری مسئول بسیج سازندگی سپاه حضرت سیدالشهداء (ع) استان تهران نیز اظهار کرد: در سال گذشته با بررسی نقاط محروم استان ، تمامی روستاهای بالای 20 هزار خانوار شناسایی و کاربرگی به عنوان نقاط محروم استان تهران تدوین شد.

وی با بیان اینکه وضعیت فرهنگی، عمرانی، اقتصادی و زیرساخت‌های روستاهای با جمعیت بیش از 20 خانوار در این کاربرگ مشخص و نرم افزاری با عنوان نقاط محروم استان تهران با 120 آیتم آماده و در آذرماه سال 94 با حضور استاندار تهران مورد بهره برداری قرار گرفت، افزود: با جمع آوری اطلاعات از بیش از800 روستا در سطح کشور با جمعیت بیش از 20 خانوار،در نهایت 17 نقطه جزء نقاط آسیب پذیر استان تهران مشخص شد و در شهرستان‌های مختلف از جمله شهرستان اسلامشهر از بین این 17 نقطه، دو منطقه دراولویت قرار گرفت.

مسئول بسیج سازندگی سپاه حضرت سیدالشهداء (ع) استان تهران ،تصریح کرد: منطقه اول قلعه سیمون در شهرستان اسلامشهر بود که ساکنان آن در وضعیت اسفباری زندگی می کردند و نقطه دوم روستای قمشلو از توابع اخترآباد شهرستان ملارد بود که مشکل آب رسانی داشتند. با وجود اینکه 37 سال از عمر انقلاب می‌گذرد با توجه به محرومیت‌هایی که در نقاط مختلف وجود دارد یکی از نقاطی بود که باید توجه ویژه به آن می شد.

اصغری گفت: به محض شناسایی این محیط جلساتی را با نهادهای انقلابی از جمله کمیته امداد و مهندس فتاح رئیس این نهاد برگزار و شرایط  قلعه سیمون در اسلامشهر و سایر نقاط محروم را برای ایشان تشریح کردیم  و ایشان دستور دادند با تمام ظرفیت‌ها در حوزه مسئولیتی کمیته امداد به بسیج سازندگی تهران کمک می کنیم.بعد از دستور مهندس فتاح جلسه ای با مدیرکل کمیته امداد استان تهران و نیز مدیر کمیته امداد شهرستان اسلامشهر ، فرماندار، بنیاد مسکن  اسلامشهر و تعدادی از خیرین  برگزار و اقدامات اولیه آغاز شد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز