خبرگزاری کار ایران

روایت دفاع از پاوه در مصاحبه شهید اصغر وصالی

شبکه مستند در قسمت جدید مجموعه «تاریخ شفاهی ایران» تصاویری کمتر دیده شده از مصاحبه شهید اصغر وصالی و دیگر پاسداران مدافع شهر پاوه پخش می‌کند.

به گزارش ایلنا، مجموعه «تاریخ شفاهی ایران» در قسمت تازه خود تصاویری از روزگاری را برای پخش آماده کرده که پیش از این گوشه‌هایی از آن در فیلم «چ» به کارگردانی ابراهیم حاتمی‌کیا روایت شده است.

این قسمت به پاسدارانی مربوط است که در مریوان کردستان مستقر بوده‌اند و با بالا گرفتن تحرکات ضدانقلاب در اطراف شهر پاوه به فرماندهی شهید اصغر وصالی برای دفاع از این شهر وارد می‌شوند.

شهید وصالی و چند تن از پاسداران مدافع شهر پاوه در این قسمت از «تاریخ شفاهی ایران» که مربوط به مرداد ماه سال 1358 است، بعد از برقراری آرامش در پاوه، در گفتگو با گزارشگر تلویزیون، درباره اتفاقات پیش آمده و خاطرات مربوط به آن دوره سخت سخن می‌گویند.

وصالی همچنین از دلاوری های شهید چمران در مصاحبه اش حرف می زند و از نحوه ایستادگی او در مقابل ضدانقلاب می‌گوید.

در این قسمت از این مجموعه همچنین با پخش این تصاویر جزئیات جالبی از سوی پاسداران مدافع شهر پاوه درباره اقداماتشان مطرح می‌شود.

«تاریخ شفاهی ایران» به تهیه کنندگی سیدمهدی مویدی یکشنبه 24 مرداد ماه ساعت 18:30 از شبکه مستند سیما روی آنتن می رود و دوشنبه 24 مرداد ساعت 13:30 بازپخش می‌شود.

کد خبر : ۳۹۹۹۷۳