خبرگزاری کار ایران

وزیر راه و شهرسازی :

اجرای راه‌آهن تهران – قم – اصفهان اولین پروژه پس از امضای برجام است/ قطار سریع السیر به فرودگاه امام می‌رسد

asdasd
کد خبر : ۳۹۹۷۳۵

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه راه آهن تهران – قم – اصفهان اولین پروژه‌ موفق پس از امضای برجام بود گفت: تمام ایستگاه این راه‌آهن باید در مرکز شهرها احداث شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا عباس آخوندی در حاشیه بازدید از پروژه راه آهن سریع السیر تهران – قم – اصفهان با بیان اینکه ماهیت این پروژه افزایش سرعت سیر قطارها است گفت: هر چه سرعت بالا می‌رود باید دقت هم افزایش پیدا کند.

وی با تاکید بر اینکه برای جانمایی ایستگاه‌های این راه آهن باید تصمیم‌گیری درستی داشته باشیم گفت: پیش از این پروژه‌هایی در بیابان‌ها به اجرا رسیده که معنایی نداشته‌اند و وقتی چندین میلیارد دلار در یک پروژه‌ای هزینه می‌کنیم باید در همان ابتدا تصمیم‌گیری‌های درستی داشته باشیم.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه باید ایستگاه این راه‌آهن در مرکز شهر تهران باشد، گفت: مردم باید از مرکز شهر به این راه‌آهن دسترسی داشته باشند و اگر ایستگاه راه آهن پرسرعت تهران قم اصفهان در شهر آفتاب باشد زمان این سفر افزایش می‌یابد و این پروژه بی‌معنا می‌شود.

وی ادامه داد: این پروژه باید در فرودگاه امام هم ایستگاه داشته باشد و قطار سریع السیر باید به فرودگاه امام هم برسد.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه اگر ایستگاه این پروژه در قم را در جمکران جانمایی کنیم باز هم این پروژه مفهومی نخواهد داشت، گفت: ایستگاه‌های این پروژه باید در مرکز شهرها باشد تا زمان سفر افزایش پیدا نکند.

وی تاکید کرد: اگر ایستگاه‌ها خارج از محدوده شهر باشد کار ملانصرالدینی کرده‌ایم و مسافرت هم باید هزینه بیشتری و هم زمان بیشتری برای سفر بپردازند.

وی با اشاره به سرعت قطار در این پروژه گفت: سرعت از همان ابتدا قرار بر این بود که سرعت زیر سازی این پروژه برای 350 کیلومتر در ساعت باشد و سرعت برای بهره‌برداری 300 کیلومتر در نظر گرفته شود.

آخوندی تاکید کرد: مهم‌ترین بخش این پروژه گشایش ال سی و تامین مالی بود که اقدامات ضربتی در این موضوع انجام شد.

آخوندی تاکید کرد: اولین پروژه‌ای پس از برجام موفق به اجرای آن بودیم ، امضای قرارداد گشایش ال سی راه آهن تهران – قم – اصفهان بود که چینی‌ها هم به سرعت برای اجرای کار مستقر شدند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز