خبرگزاری کار ایران

وزیر مالیه افغانستان:

ضرب الاجلی برای رفع موانع بیمه ای و بانکی تهران- کابل تعیین شود

asdasd
کد خبر : ۳۹۹۷۱۰

وزیر مالیه افغانستان در دیدار با وزیر اموراقتصادی و دارایی جمهوری اسلامی ایران از علاقه مسئولان افغان برای گسترش روابط بیمه ای و بانکی در کوتاه مدت خبر داد و تعیین ضرب الاجلی برای رفع موانع موجود را خواستار شد.

به گزارش ایلنا به نقل از شادا، «اکلیل حکیمی» که برای شرکت در پنجمین کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و افغانستان به تهران سفر کرده است، از توسعه همکاری ها بین دو کشور استقبال کرد.

وزیر اموراقتصادی و دارایی جمهوری اسلامی ایران نیز در این دیدار حجم روابط سالیانه تجاری دو کشور را دو میلیارد و 500 میلیون دلار اعلام کرد و گفت: این رقم با تلاش دو جانبه به سرعت می تواند به دستکم 6 میلیارد دلار در سال ارتقا یابد.

«علی طیب نیا» همسایگی ایران و افغانستان و در نتیجه، کوتاه بودن فاصله بین بازار مبدا و مقصد را که موجب کاهش چشمگیر هزینه حمل و نقل کالا بین دو کشور می شود از عواملی عنوان کرد که می تواند موجب ارتقای روزافزون حجم مبادلات شود.

طیب نیا با اشاره به امضای توافقنامه همکاری های گمرکی و سرمایه گذاری متقابل بین دو کشور ابراز امیدواری کرد هر چه زودتر تفاهمنامه اجتناب از اخذ مالیات مضاعف بین ایران و افغانستان، نهایی شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز