خبرگزاری کار ایران

ناظران مجلس در هیات واگذاری انتخاب شدند

ناظران مجلس در هیات واگذاری فعالیت‌ها و بنگاه‌های دولتی به بخش غیردولتی مشخص شدند.

به گزارش ایلنا، نمایندگان در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی ناظران هیات واگذاری فعالیت ها و بنگاه های دولتی به بخش غیر دولتی از طریق مذاکره را معرفی کردند.

بر اساس این گزارش؛ رمضانعلی سبحانی فر با 81 رای و علی اسماعیلی با 95 رای از سوی کمیسیون صنایع و معادن به عنوان ناظران هیات واگذاری و فعالیت ها و بنگاه های دولتی به بخش غیر دولتی از طریق مذاکره معرفی شدند.

گفتنی است؛ به موجب ماده 39 قانون اجرای سیاست های کلی اصل 44 قانون اساسی، دبیرخانه هیات واگذاری در سازمان خصوصی سازی تشکیل می شود و رئیس این سازمان دبیر هیات واگذاری است.

بر اساس دستور العمل نحوه تشکیل جلسات هیات واگذاری نیز، این هیات دستکم یک جلسه در ماه خواهد داشت. بعلاوه این که جلسات هیات با حضور دستکم چهار نفر از اعضاء به نحوی که اعضاء دارای حق رای از 3 نفر کمتر نباشد، رسمیت می یابد و مصوبات آن با احراز دستکم سه رای اعتبار دارد.

همچنین تهیه و تدوین پیش نویس کلیه آئین نامه ها، دستورالعملها، ضوابط، نظام نامه ها؛ پیگیری و دریافت فهرست بنگاه های مشمول واگذاری دارای طبقه بندی واگذاری؛ پیگیری از شرکت های مادر تخصصی بمنظور ارائه پیشنهاد تعیین تکلیف و برنامه زمانبندی واگذاری بنگاه ها؛ جمع آوری اطلاعات لازم و تشکیل بانک اطلاعاتی مربوط و برقراری سیستم مناسب اطلاع گیری و اطلاع دهی؛ تهیه طرح و الگوی کلی زمانبندی و واگذاری بنگاه ها و پیشنهاد آن به هیات برای طی مراحل بعدی؛ انجام بررسی های کارشناسی در خصوص نحوه حمایت از حقوق سهام داران بویژه سهام داران جزء و پیشنهاد تصویب آن؛ بررسی مشکلات شرکت های مادر تخصصی و سازمان خصوصی سازی در امر واگذاری و ارائه پیشنهادهای لازم؛ ارائه پیشنهاد واگذاری بلوکی بنگاه های مشمول واگذاری در بورس های داخلی و خارجی؛ تدوین برنامه نظارت بر فرآیند واگذاری و حمایت از واحدهای واگذار شده با بهره گیری از نظرات کارشناسان و فراهم آوردن مقدمات تشکیل جلسات هیات و ارسال دعوتنامه، تشکیل جلسات هیات و تهیه مصوبات هیات جهت ابلاغ توسط رئیس آن از جمله وظایف قانونی دبیرخانه هیات واگذاری است.

 

کد خبر : ۳۹۹۴۳۰