خبرگزاری کار ایران

اولین حضور بین‌المللی «باغ‌های زردآلو» در مونترال

فیلم سینمایی باغ‌های زردآلو به کارگردانی پوریا حیدری اوره به جشنواره مونترال کانادا راه یافت.

 به گزارش ایلنا، «باغ های زرد آلو» اولین ساخته پوریا حیدری اوره است که در سکوت خبری بصورت مشترک بین ایران و ارمنستان ساخته شده است.

این کارگردان که نگارش فیلمنامه باغ‌های زردآلو را نیز برعهده داشته است درباره تولید فیلمش گفت: به دلیل سفر‌های متعددی که به ارمنستان داشتم با تلفیق چند داستان واقعی فیلمنامه باغ‌های زردآلو را نوشتم و آن را در ایران و ارمنستان ساختم.

وی در خصوص مراحل تولید فیلم اظهار داشت: پیش‌تولید فیلم تابستان سال گذشته در ارمنستان آغاز شد و بیش از 90 درصد در ارمنستان و بخشی در ایران فیلمبرداری شد و در ادامه تدوین و صداگذاری نیز در ایران انجام شد.

کارگردان باغ‌های زردآلو در ادامه افزود: دیالوگ‌های فیلم به سه زبان ایرانی، ارمنی و انگلیسی است و بازیگران ما ترکیبی از بازیگران مطرح ارمنستان و سه بازیگر ایرانی هستند و می‌توان به پدرام انصارى، ناربه وارتان، سامول سرکیسیان، هوهانس آزویان، آزاده اسماعیل خانى، آرایک سرگیسیان، الیسون گنگى و مارو هاکوبیان به عنوان بازیگران فیلم اشاره کرد.

این فیلمساز جوان با اشاره به موضوع اجتماعی فیلمش گفت: باغ‌های زردآلو موضوعی اجتماعی دارد و داستان زندگی آرام جوان ایرانى ارمنى که از کودکى و پس از مهاجرت از ایران ساکن امریکا بوده است و برای خواستگارى از دختری مورد علاقه‌اش براى اولین بار وارد ارمنستان مى‌شود را روایت می‌کند.

جشنواره فیلم مونترال 4تا 15 شهریور در کانادا برگزار می‌شود و باغ‌های زردآلو به عنوان اولین حضور بین‌المللی‌اش به  این جشنواره راه یافته است و اکران آن بزودی در ایران و ارمنستان آغاز خواهد شد.

عوامل و دست‌اندرکاران «باغ‌هاى زردآلو» عبارتند از: نویسنده و کارگردان پوریا حیدرى اوره، مدیرفیلمبردارى: اشکان اشکانى، طراحى و ترکیب صدا: علیرضا علویان، تدوین: احسان واثقى، صدابردار: سعید بجنوردى، گریم: محمود اسمانى، آهنگساز: گارگین آراکلیان، طراح صحنه: موسس هایک تادوسیان، طراح لباس: گلنارا گابریلیان، مدیرتولید: آرمین حق شنو، جلوه هاى ویژه میدانى :على منصورى، عکاس: آزاد امین رشتى، تصحیح رنگ: کامران سحرخیز، مدیر رسانه اى :منصوره بسمل، طراح پوستر و مواد تبلیغاتى: بهداد صالحى، دستیاران کارگردان آنا بیاتیان و لیلیت آبوویان، تهیه کنندگان على صدرایى و پوریا حیدرى اوره.

کد خبر : ۳۹۹۱۳۸