خبرگزاری کار ایران

سازمان تعزیرات حکومتی خبر داد؛

جریمه ۴۷۰ میلیونی عوامل قاچاق/ رسیدگی به ۱۱۵ پرونده قاچاق سیگار در هرمزگان

مدیر کل تعزیرات حکومتی هرمزگان از رسیدگی به ۱۱۵پرونده قاچاق برنج خارجی در شعب ویژه قاچاق کالا و ارز این استان خبر داد.

به گزارش ایلنا، روح الله آبداریان مدیرکل تعزیرات حکومتی هرمزگان گفت: این پرونده‌ها مربوط به کشفیات محموله‌های سیگار در مرزهای آبی استان هستند که در چهار ماه نخست سال جاری به شعب ویژه قاچاق کالا و ارز استان هرمزگان ارجاع شدند.

وی افزود: پس از رسیدگی به این پرونده و انجام مراحل دادرسی در شعب ویژه قاچاق کالا و ارز تعزرات حکومتی استان، تخلفات محرز و عوامل قاچاق برابر قانون علاوه بر ضبط کالای مکشوفه به پرداخت جزای نقدی به مبلغ چهار میلیارد و ۷۶۱ میلیون ریال در حق صندوق دولت محکوم شدند.

مدیر کل تعزیرات حکومتی هرمزگان همچنین با اشاره به رسیدگی به پرونده چهار واحد صنفی متخلف در شعب تعزیرات حکومتی هرمزگان اظهار کرد: پس از ارجاع پرونده‌ها به شعب تعزیرات حکومتی استان و بررسی مستندات و انجام مراحل دادرسی، این چهار واحد صنفی به علت تکرار تخلف به شش ماه تعطیلی و دو ماه نصب پارچه محکوم شدند.

جریمه یک میلیارد ریالی؛ مصادره کالاهای قاچاق و شناور عراقی

هم‌چنین رضا سعیدی مدیر کل تعزیرات حکومتی خوزستان از رسیدگی به پرونده ورود غیر قانونی یک شناور عراقی به داخل آب‌های سرزمینی ایران و همچنین وجود محموله کالاهای قاچاق در این شناور، در شعبه اول شهرستان آبادان خبر داد.

وی گفت: پس از رسیدگی به این پرونده و انجام مراحل دادرسی در شعبه ویژه قاچاق کالا و ارز تعزیرات حکومتی استان، تخلفات محرز و عوامل تخلف برابر قانون علاوه بر ضبط شناور و کالاهای قاچاق مکشوفه، به پرداخت جزای نقدی به مبلغ یک میلیارد و ۳۴۹ میلیون ریال در حق صندوق دولت محکوم شدند.

جریمه چهار میلیارد ریالی قاچاقچی کالا در آذربایجان شرقی

احد یوزباشی مدیرکل تعزیرات حکومتی استان آذربایجان شرقی نیز از رسیدگی به پرونده قاچاق کالاهای خارجی در شعبه ویژه قاچاق کالا و ارز این استان خبر داد.

وی گفت: این پرونده شامل ۱۰۶ هزار و ۹۱۳ کیلوگرم مواد سوختی است که پس از بررسی مستندات و مدارک موجود و انجام مراحل دادرسی در شعبه ویژه قاچاق کالا و ارز استان، عامل تخلف به پرداخت مبلغ سه میلیارد و ۹۲۳ میلیون ریال جزای نقدی در حق صندوق دولت و ضبط کالاهای مکشوفه محکوم شد.

عوامل قاچاق کالا و سوخت و تقلب در فروش تعزیر شدند

مهدی ریاضی مدیر کل تعزیرات حکومتی استان قم نیز از رسیدگی به پرونده های قاچاق کالا و تخلفات صنفی در شعبه ویژه قاچاق کالا و ارز و شعب بدوی استان خبر داد.

وی با اشاره به رسیدگی به دو پرونده محموله قاچاق لوازم آرایشی و عرضه خارج از شبکه ۲۸۰۰۰ لیتر نفت کوره در شعب ویژه قاچاق کالا و ارز تعزیرات حکومتی قم اظهار داشت: پس از انجام مراحل دادرسی در شعب ویژه قاچاق کالا و ارز و با توجه به مستندات و دفاعیات عوامل تخلف، تخلفات محرز و قاچاقچیان برابر قانون به ضبط کالاهای مکشوفه و پرداخت جریمه نقدی به مبلغ بیش از ۵۶۲ میلیون ریال در حق صندوق دولت محکوم شد.

ریاضی همچنین با اشاره به رسیدگی به پرونده مربوط به یک فروشگاه عرضه سموم و بذر گیاه به علت ارتکاب تقلب در فروش در شعبه تعزیرات حکومتی قم، گفت: پس از انجام مراحل دادرسی در شعب ویژه تخلفات بهداشتی و با توجه به مستندات و دفاعیات عامل تخلف، تخلف محرز و این واحد صنفی به پرداخت جزای نقدی به مبلغ ۱۲۰ میلیون ریال در حق صندوق دولت محکوم شد.

کد خبر : ۳۹۹۰۳۰