خبرگزاری کار ایران

اشعار «اصغر الهی» منتشر می‌شوند

asdasd
کد خبر : ۳۹۸۶۰

مجموعه اشعار زنده یاد «اصغر الهی» از سوی خانواده و دوست او درحال گردآوری برای انتشار هستند.

ایلنا: مجموعه اشعار زنده یاد «اصغر الهی» در حال گردآوری برای انتشار هستند.
به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدرضا طاهریان (دوست اصغر الهی) در مورد آثار به جا مانده از این نویسنده گفت: تعدادی از اشعار و دست نوشته‌های مرحوم الهی در نزد من مانده که با هماهنگی خانواده ایشان، تصمیم داریم آن‌ها را منتشر کنیم.
او افزود: هنوز مشخص نیست که این اشعار قرار است در قالب یک مجموعه کلی منتشر شود یا به تدریج. به هر حال این اشعار نیاز به مرتب شدن و دسته بندی دارند و به همین دلیل زمان مشخص انتشار آن‌ها معلوم نیست.
طاهریان درباره سایر آثار اصغر الهی نیز گفت: به غیر از آثار تکمیل شده و به جا مانده از ایشان که امکان انتشار پیدا نکرده‌اند، به گفته خانواده ایشان، گویا ۲-۳ کارتن دست نوشته هم از او باقی مانده که نیاز به ویرایش دارند و هنوز برای آن‌ها برنامه خاصی درنظر گرفته نشده است.
اصغر الهی در سال ۱۳۲۳ در مشهد دیده به جهان گشود. وی مدرک دکترای تخصصی رشته روان‌پزشکی خود را از دانشگاه تهران دریافت کرد. الهی بین سال‌های ۵۸ تا ۶۰ سردبیر مجله بازتاب روان‌شناسی بود و سپس به تدریس در دانشگاه علوم پزشکی ایران مشغول شد.
او همچنین دارای تالیفات زیادی در حوزه داستان نویسی است. نخستین داستان‌های کوتاه او در دهه ۴۰ منتشر شدند. مجموعه داستان‌های «بازی»، «قصه شیرین ملا»، «قصه‌های پاییزی»، «رویا در رویا»، «دیگر سیاوشی نمانده» و رمان‌های «مادرم بی‌بی جان» و «سالمرگی» از جمله آثار اوست.
الهی با رمان سالمرگی در سال ۱۳۸۶ موفق به دریافت جایزه بهترین رمان از جایزه هوشنگ گلشیری شد.
در سال ۱۳۷۰ اصغر الهی با انتشار مجموعه داستان کوتاه دیگر سیاووشی نمانده است به کشف و خلق شگردهای تازه روایتگری در داستان‌های روان‌شناختی پرداخت.
اصغر الهی همچنین چند کتاب در زمینه‌ شناخت مسائل روان‌پزشکی ترجمه و تألیف کرده است. آخرین کتابی که از اصغر الهی منتشر شد (سال ۱۳۹۰) «حکایت عشق و عاشقی ما» بود.
اصغر الهی ۱۲ خردادماه سال ۱۳۹۱، بر اثر عارضه قلبی در بیمارستان قلب تهران درگذشت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز