خبرگزاری کار ایران

قائم مقام سازمان نظام پرستاری:

ورود رسانه‌ها به مسائل حوزه سلامت تحول ایجاد کرد

asdasd
کد خبر : ۳۹۸۳۳۴

قائم مقام سازمان نظام پرستاری اظهار کرد: خبرنگاران می‌تواند؛ در بسیاری از تحولات جامعه در ابعاد سیاسی و اجتماعی موثر باشند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، شریفی مقدم؛ قائم مقام سازمان نظام پرستاری در مراسم تقدیر از خبرنگاران که به مناسبت روز خبرنگار که امروز در سازمان نظام پرستاری برگزار شد، گفت: پرستاران نقش بسزایی در تحولات جامعه دارند و با اطلاع‌رسانی مسائل مختلفی که در جامعه رخ می‌دهد؛ ابعاد پنهان مسائل و مطالبی که مردم از آن آگاه نیستند را به گوش آنان می‌رساند.

وی در ادامه با بیان اینکه آگاهی مردم موجب تغییر نگرش و در پی آن تغییر رفتار در جامعه می‌شود، اظهار کرد: خبرنگاران می‌تواند در بسیاری از تحولات جامعه در ابعاد سیاسی و اجتماعی موثر باشند و در این میان نقش خبرنگاران حوزه بهداشت و درمان برجسته‌تر از سایر حوزه‌ها است، چرا که ارتباط مستقیم با سلامت مردم و جامعه دارد.

شریفی مقدم اظهار کرد: در چند ماهه اخیر ورود رسانه‌ها در موضوعات وزارت بهداشت توانسته است؛ تحولاتی را ایجاد و مردم را از حقوق خود آگاه کند.

وی با اشاره به تعاملات اخیر سازمان نظام پرستاری با وزارت بهداشت اظهار کرد: بخشی از جامعه پرستاری این تعاملات را امیدبخش نمی‌دانند و معتقد هستند که نکات مثبتی در پی نخواهد داشت و اقلیتی نیز اعتقاد دارند که با تعامل و گفت‌وگو امکان حل مشکلات پرستاری وجود دارد، اما در مجموع نمی‌توانیم پیش‌داوری کنیم و امیدوار هستیم جلسه‌ای که در تاریخ 26 ماه جاری با مسئولان وزارت بهداشت برگزار خواهد شد به تعامل اثربخشی منجر شود.

شریفی مقدم در پاسخ به سوال خبرنگاری در خصوص مهمترین مشکل بهداشتی درمانی در کشور اظهار کرد: مهمترین مشکل در حال حاضر در خصوص خدمات درمانی این مساله است که کرامت مردم در بیمارستان‌های دولتی آن طور که باید رعایت نمی‌شود و شأن مردم در سیستم‌های بیمارستانی کمتر مورد توجه قرار می‌گیرد.

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز