خبرگزاری کار ایران

در پی رسوایی‌های مالی متعدد:

حزب کنگره ملی آفریقای جنوبی در انتخابات محلی شکست خورد

حزب کنگره ملی آفریقا در انتخابات محلی شکست خورده است.

به گزارش ایلنا به نقل از ان پی آر،‌ حزب متعلق به «نلسون ماندلا» رئیس‌جمهور پیشین ‌آفریقای جنوبی در پی رسوایی‌های فساد مالی در رقابت‌های کلیدی در انتخابات این کشور شکست خورده است.

این شکست، بدترین شکست در تاریخ حزب کنگره ملی آفریقا است که از زمان اولین رای‌گیری پس از آپارتاید در سال ۱۹۹۴ میلادی در این کشور حاکم شده است.

گفته می‌شود که ائتلاف دموکراتیک مخالف توانسته است که در پرتوریا،‌ پایتخت و خلیج نلسون ماندلا در سواحل این کشور اکثریت را به دست آورد. اتئلاف دموکراتیک در آن نواحی نیز اعلام پیروزی کرده است.

این انتخابات به طور گسترده‌ای به عنوان همه‌پرسی برای «جاکوب زوما» رئیس‌جمهوری آفریقای جنوبی و رهبر حزب اصلی این کشور محسوب می‌شود.

اتهام‌هایی در رابطه با استفاده این مقام آفریقای جنوبی از منابع عمومی و استفاده شخصی از مناطق مسکونی مطرح است که در مقابل، وی اعلام کرده که تنها به دلایل امنیتی از آن‌ها استفاده می‌کند. منتقدان این سخنان را رد کرده و اعلام کرده‌اند که این بناهای مسکونی هیچ کاربرد امنیتی ندارد.

به گزارش آسوشیتدپرس،‌حزب کنگره ملی آفریقا تا به حال اکثریت عمده سیاه‌پوست شهرداری را از دست نداده بود. در این گزارش آمده است که زوما نیز هنگام ورود به این رقابت‌ها آن‌قدر از پیروزی خود اطمینان داشت که اعلام کرده بود که این سازمان تنها زمان « بازگشت حضرت مسیح» از قدرت کناره‌گیری خواهد کرد.

«سیریل رامافوسا» قائم مقام حزب آفریقای جنوبی به خبرنگاران گفت که این حزب تمام تلاش خود را برای بازبینی اقدام‌ها و دیدگاه‌های حزبی خود خواهد کرد.

وی در ادامه گفت: «‌ما حزبی نیستیم که تنها به واسطه سیاست‌بازی در این کشور از صحنه خارج شود. جایی که نشانه‌هایی از ضعف وجود داشته باشد،‌ ما برای تصحیح و تقویت اقدام خواهیم کرد. ما از اشتباه‌هایمان درس خواهیم گرفت و آن‌ها را اصلاح خواهیم کرد.»

حزب ائتلاف دموکراتیک که زمانی یک حزب ضد آپارتاید بود، از سوی سیاست‌مداران سفید‌پوست اداره می‌شود. این حزب در حال حاضر رهبران سیاه‌پوست بسیاری داشته و به دنبال حکم‌رانی صحیح در این کشور است.  

 

کد خبر : ۳۹۸۲۹۷