خبرگزاری کار ایران

خزانه دار کل کشور تاکید کرد:

تحقق پروژه انتقال حساب های دولتی به بانک مرکزی نیازمند روحیه جهادی

معاون نظارت مالی و خزانه داری کل کشور، به سرانجام رسیدن پروژه انتقال حساب های دولتی به بانک مرکزی را نیازمند تلاش بیشتر و برخورداری از روحیه جهادی عنوان کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از شبکه اخبار اقتصادی و دارایی ( شادا)، سید رحمت الله اکرمی طی سخنانی در همایش "انتقال حساب های دولتی به بانک مرکزی" با تاکید بر اینکه در قالب این پروژه، بانک مرکزی به هیچ وجه نمی خواهد جایگزین بانک های عامل بشود، اظهار داشت: اتفاقی که افتاده این است که بانک مرکزی به عنوان بانکدار دولت، در مقطعی از فعالیت خود، به دلیل برخی محدودیت ها، تصمیم گرفته بود، بر اساس قانون، بخشی از حساب های خود را به بانک های دیگر انتقال دهد و امروز با توجه به مهیا شدن بسترهای سخت و نرم افزاری لازم، قصد دارد حساب ها را مجددا نزد خود برگرداند.

وی افزود، طبیعتا همان گونه که برای نگهداری بخشی از حساب های دولت نزد بانک های عامل، نیازمند طراحی سازوکاری خاص بودیم، امروز نیز نیازمند طراحی سازوکاری متناسب هستیم تا کار هر چه سریع تر به سرانجام برسد و نیز اینکه بتوانیم حساب ها رو به صورت برخط، ساماندهی کنیم.

معاون نظارت مالی و خزانه داری کل کشور، با یادآوری اینکه شفاف سازی و هوشمند سازی عملیات مالی دولت تحت عنوان "توسعه و استقرار خزانه داری الکترونیک" به عنوان یکی از هشت پروژه کلیدی وزارت اقتصاد در دست اجرا است، تصریح کرد: پروژه مذکور هرگز به سامان نمی رسد مگر اینکه تکلیف حساب های دولتی روشن شود.

وی افزود: طبیعتا در این مسیر، راهی جز ایجاد یک حساب واحد خزانه نیست.

اکرمی با بیان اینکه اغلب کشورهای بزرگ جهان، به نحوی از انحاء دارای حساب واحد خزانه هستند تاکید کرد: یکی از  راه های ایجاد حساب واحد خزانه، انتقال حساب های دولتی به بانک مرکزی است.

معاون نظارت مالی و خزانه داری کل کشور ضمن تقدیر از خدمات و تلاش‌های انجام گرفته طی سال ۱۳۹۰ تا امروز در راستای اجرایی شدن پروژه انتقال حساب های دولتی به بانک مرکزی، به سرانجام رسیدن کار را مستلزم یک تلاش همه جانبه و برخورداری از روحیه جهادی عنوان کرد.

وی با تشبیه پروژه انتقال حساب های دولتی به بانک مرکزی به "تغییر ریل" نگهداری حساب های دولت، اظهار داشت: با این تعبیر، طبیعتا نیازمند بستر سازی دقیق، محکم و عزمی استوار و جدی هستیم که به نظر من، این عزم در سطح بالای کشور و طبعا بانک مرکزی و خزانه داری کل کشور موجود است و فقط نیازمند سرعت بیشتر در این ارتباط هستیم.

 

     

 

کد خبر : ۳۹۸۲۶۸