خبرگزاری کار ایران

رییس مرکز فناوری اطلاعات وزارت کار:

واگذاری ثبت درخواست بیمه بیکاری به کاریابی‌ها

asdasd
کد خبر : ۳۹۸۲۴۶

جلسه تشریح واگذاری های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی باحضور کاویانی رئیس مرکز فناوری اطلاعات، ارتباطات و تحول اداری، اکبرنیا مدیرکل دفتر هدایت نیروی کار و کاریابی ها، شاپری مدیرکل امور سیستم ها و دولت الکترونیک و رفیع زاده رئیس امور فناوری های مدیریتی و مدیریت عملکرد سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور برگزار شد .

به گزارش ایلنا، در ابتدای این جلسه مهندس کاویانی گزارشی درخصوص بحث واگذاری ها در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ارایه و به واگذاری ثبت درخواست های بیمه بیکاری به کاریابی ها اشاره کرد.

همچنین اکبرنیا مدیرکل دفتر هدایت نیروی کار و کاریابی های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به سابقه تشکیل دفاتر کاریابی، فرایند درخواست بیمه بیکاری را تشریح کرد.

در ادامه این جلسه نمایندگان کانون انجمن صنفی دفاتر کاریابی، سامانه تحت وب ثبت درخواست و  پیگیری بیمه بیکاری و گردش کار و امکانات آن را توضیح دادند.

لازم به ذکر است : تسریع در پیگیری درخواست های بیمه بیکاری بصورت الکترونیکی، ایجاد کارتابل برای نمایندگان سازمان تامین اجتماعی، استعلام الکترونیکی سوابق و اخذ اطلاعات از سازمان تامین اجتماعی، سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور و نهضت سواد آموزی از مزایای این سامانه است. همچنین با توجه به ثبت درخواست ها و حضور و غیاب مقرری بگیران بیمه بیکاری در کاریابی ها، امکان کشف اشتغال پنهان و تسریع در اشتغال مجدد مقرری بگیران نیز از نتایج واگذاری این خدمت به کاریابی هاست .

در ادامه حاضرین جلسه نقطه نظرات و پیشنهادات خود را بیان کردند که اهم موارد شامل  موارد ذیل می باشد :

- ارتباط کامل سامانه با سازمان تامین اجتماعی و مکانیزه شدن محاسبه مقدار و مدت مقرری توسط سامانه

- جهت تعیین میزان حق الزحمه کاریابی ها برای تشکیل پرونده و حضور و غیاب مقرری بگیران بیمه بیکاری، با کمیسیون توسعه دولت الکترونیکی مکاتبه می گردد.

-    پس از اجرای پایلوت سامانه، درصورت نیاز فرایند و گردش کار اصلاح می شود .

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز