خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان:

گردشگردی، تجارت، کشاورزی و صنعت اولویت‌های برنامه آمایش گیلان است

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان گیلان، گردشگردی، تجارت، کشاورزی و صنعت را از اولویت‌های برنامه آمایش استان اعلام کرد.

به گزارش ایلنا از رشت نشست خبری ریاست سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان گیلان با اصحاب رسانه برگزار شد.

به گزارش ایلنا از رشت، کیوان محمدی با تبریک روز خبرنگار گفت: هرچقدر کشوری فرهیخته‌تر باشد کار خبرنگار آسان‌تر است و در کشورهایی که دچار عقب ماندگی هستند کار خبرنگاری سخت است.

وی افزود: نقشی که خبرنگاران ایفا می‌کنند روشنگری افراد جامعه است و به همین دلیل از اهمیت زیادی برخوردار هستند.

محمدی با بیان اینکه مخاطب خبرنگاران همه مردم هستند اظهار کرد: پاکی قلم و اندیشه باعث می‌شود شأن خبرنگاران حفظ شود.

وی با اشاره به اینکه می‌گویند خبرنگاران رکن چهار توسعه هستند گفت: به نظر من خبرنگاران رکن اصلی دموکراسی هستند و نقش معلمی تمام جامعه را دارند.

 محمدی تصریح کرد: اگر پاکی قلم و اندیشه وجود داشته باشد خبرنگار می‌تواند در جامعه تأثیرگذار می‌شوند.

محمدی افزود: کسانی که تهمت می‌زنند نیز مفید هستند زیرا باعث می‌شوند سره از ناسره مشخص می‌شود و همچنین اگر می‌خواهیم به توسعه برسیم باید جایگاه خبرنگاران حفظ شود.

وی اظهار کرد: آمادگی این کار را داریم که دوره‌های خبرنگاری را به کمک خبرنگاران و به صورت رایگان برای افراد تازه وارد به این کار برگزار کنیم.

رییس سازمان مدیریت برنامه‌ریزی استان گیلان با اشاره به اینکه خبرنگاران افرادی هستند که دغدغه‌های زیادی را برای پیشرفت استان خود دارند گفت: در پی آن هستیم که از نظرات اصحاب رسانه جهت توسعه استان کمک بگیریم.

محمدی با بیان اینکه قبل از انقلاب اسلامی بحث آمایش سرزمین مطرح بود گفت: متأسفانه هربار این موضوع با مشکلاتی همراه بوده است.

وی ادامه داد: اکنون کار آمایش ۱۵ استان کشور انجام شده است و برنامه آمایش گیلان هفته پیش دفاع اولیه‌اش صورت گرفته است و تا اواخر مرداد دفاع نهایی‌اش صورت می‌گیرد.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان گیلان، گردشگردی، تجارت، کشاورزی و صنعت را از اولویت‌های برنامه آمایش عنوان کرد و تصریح کرد: کشت برنج در سایر استان‌ها محدود شده است و باید از این فرصت استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه صنایعی که می‌خواهند وارد استان گیلان شوند باید از محیط زیست اجازه بگیرند گفت: منظور من سازمان محیط زیست نیست بلکه باید آب، درخت و جنگل گیلان اجازه ورود صنعت را بدهند زیرا محیط زیست گیلان شکننده است.

محمدی گفت: برنامه نوشتن مهم نیست بلکه باید برنامه‌ای را بنویسیم که بتوانیم آن را عملی کنیم.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان گیلان اظهار کرد: نیازی نیست در بحث محیط زیست ۲۰ کار انجام دهیم بلکه اگر دو کار فاضلاب و زباله را حل کنیم کافی است.

محمدی گفت: نه تنها جمعیت گیلان افزایش نیافته بلکه خطری جدی ما را تهدید می‌کند و گیلان از لحاظ استراتژیک در زمینه جمعیت دچار مشکل شده است.

وی ادامه داد: گیلان ۱۳ نماینده در مجلس شورای اسلامی دارد و در زمان افزایش تعداد نماینده‌ها، نمایندگان گیلان به علت مشکلات جمعیتی افزایش نمی‌یابد.

 رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان گیلان با بیان اینکه مسئله بیکاری استان گیلان حل نمی‌شود مگر با سرمایه‌گذاری، اظهار داشت: سرمایه‌گذاری به سه صورت دولتی، خصوصی داخلی و سرمایه‌گذاری خارجی است.

محمدی با اشاره اینکه هیچ مشکلی در خاورمیانه وجود ندارد که بدون حضور ایران برطرف کند و کشورهای دنیا به این نتیجه رسیده‌اند گفت: ما باید از این فرصت برای جذب سرمایه‌گذاری خارجی استفاده کنیم.

وی افزود: خبرنگاران می‌توانند افکار عمومی به گونه‌ای سوق دهند که باعث جذب سرمایه‌گذار شود.

این مسئول درباره تالاب انزلی اظهار کرد: سال گذشته ملزم بودیم که برای تالاب انزلی بودجه اختصاص دهیم ولی امسال ملزم نیستیم اما با این وجود بودجه تالاب انزلی رشد خوبی داشته است.

وی افزود: مشکلات تالاب انزلی به تنهایی حل نمی‌شود زیرا تالاب انزلی به گودالی برای فاضلاب‌ها و رودهای آلوده شده است.

محمدی با بیان اینکه بنده رییس حزب اعتدال و توسعه گیلان هستم اظهار داشت:  فرهنگ حزبی من آموزش داده است که وقتی مدیر یک سازمان در استان هستم، مدیر یک جناح خاص نباید باشم.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان گیلان خطاب به کسانی که دلواپس برجام هستند گفت: اگر طرف مقابل بازی در بیاورد ما نیز دست و پا بسته نیستیم همچنین ملتی که ولایت فقیه دارد دلواپسی ندارد.

کد خبر : ۳۹۸۱۹۴