خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی:

آتش انبار محصول لاستیک مصنوعی پتروشیمی بندرامام خاموش شد

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی از مهار کامل و خاموش شدن شعله های آتش انبار محصول لاستیک مصنوعی (BDSR) مجتمع پتروشیمی بندر امام خبرداد.

به گزارش ایلنا، مرضیه شاهدایی بامداد امروز (یکشنبه، ١٧ مردادماه) اعلام کرد که آتش سوزی انبار محصول لاستیک مصنوعی مجتمع پتروشیمی بندر امام پس از ساعت ها تلاش آتش نشانان و نیروهای عملیات اطفای حریق حاضر در محل حادثه، به طور کامل مهار و خاموش شد.

وی افزود: با کمک خداوند متعال و تلاش همه آتش نشانان و مدیریت دست اندر کاران آتش سوزی انبار BDSR کنترل و خاموش شد، به امید خدا در نخستین فرصت دلایل آتش سوزی اعلام و میزان خسارت های وارده برآورد می شود.

مجتمع پتروشیمی بندر امام در زمینی به مساحت حدود ٢٧٠ هکتار،در ضلع شمال غربی خلیج فارس در استان خوزستان به فاصله ١٦٠ کیلومتری جنوب شرقی اهواز و ٨٤ کیلومتری شرق آبادان در منطقه بندر امام خمینی (ره) قراردارد.

سهولت دسترسی به خوراک ، سوخت و مواد اولیه استفاده از امکانات جاده ای شبکه راه آهن و حمل و نقل دریایی، وجود فرودگاه، دسترسی به آب مورد نیاز و همچنین کـمک به توسـعه و عمران استـان خوزستان به عنوان قطـب صنعت پتروشیمی در کشور، مهم تر این که ایجاد ارزش افزوده و جلوگیری از سوزانده شدن گازهای همراه نفت ویژگی هایی است که انتخاب این مکان را توجیه می کند.

 

کد خبر : ۳۹۸۰۹۶