خبرگزاری کار ایران

نظر یک مجله بریتانیایی در مورد ایران؛

تاثیر توافق هسته‌ای بر زندگی مهمان‌نوازترین مردم دنیا

خبرنگار یک مجله بریتانیایی با طرح این سوال که آیا ما درمورد ایران تصور درستی در غرب وجود دارد ادامه داد: در هر نقطه‌ای از تهران ما با استقبال گرم مردم مواجه می‌شدیم. ایرانیان مهربان‌ترین افراد کره زمین نسبت به غریبه‌ها هستند و به مهمان‌نوازی‌شان افتخار می‌کنند.

به گزارش ایلنا، مجله بریتانیایی «نیواستیتس‌من» در گزارشی با عنوان «گزارشی از یکی از فقیرترین محله‌های تهران و پاساژی در منطقه‌ای ثروتمند در شمال شهر» به بیان شرایط ایران بعد از توافق هسته ای پرداخت.

نویسنده این گزارش با بیان موقعیت‌هایی که در ایران شاهد آن بوده است، نوشت: ما در حال فیلمبرداری از اقامه نماز جمعه در مسجدی در شهر ری در جنوب تهران بودیم و مردم شروع به شعار دادن کردند. سخنران نماز جمعه در حالی به ایراد سخنرانی می‌پرداخت که قبل از او یک نفر در مورد انحطاط و زوال در غرب سخن می‌گفت و در صف جلویی نمازگزاران افراد بلند مرتبه نشسته بودند.

او با شرح این موقعیت خاطر نشان کرد: این مسجد در محله‌ای مذهبی در قسمت جنوبی تهران واقع شده است. بعد از نماز، خانم‌ها برای راهپیمایی به خیابان‌ها آمدند.

نیواستیتس‌من با طرح این سوال که آیا ما درمورد ایران تصور درستی در غرب وجود دارد ادامه داد: در هر نقطه‌ای از تهران ما با استقبال گرم مردم مواجه می‌شدیم. ایرانیان مهربان‌ترین افراد کره زمین نسبت به غریبه‌ها هستند و به مهمان‌نوازی‌شان افتخار می‌کنند.

این گزارش ادامه داده است: در خیایان نقاشی‌های دیواری بزرگ ضد آمریکایی به چشم می‌خورد و شاید برخی از مقام‌های ایران هنوز علیه فرهنگ غرب سخن بگویند، اما در دولت ایران چنین رویکردی وجود ندارد.

حامیان توافق هسته‌ای می‌گویند این توافق می‌تواند باعث قدرت گرفتن میانه‌روها و منزوی شدن تندروها در ایران شود، اما به نظر می‌رسد ایرانیان نتایج این توافق را در زندگی‌شان احساس نکرده‌اند.

مهدی قزوینیان یک فرش فروش در بازار بزرگ تهران می‌گوید: این توافق امید کوچکی برای آینده بود اما تا کنون چیز محسوسی رخ نداده است.

بحث اصلی بر این است که مقصر این وضعیت چه کسی است؟ تحریم‌های یک‌جانبه خارجی آمریکا یا فساد داخلی اقتصادی؟ اما به هرحال مشاهده‌های ما در ایران نشان می‌دهد که مردم علاقمند به ارتباط با جهان خارج هستند. باید دید قدرت‌های خارجی در چند ماه منتهی به انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا، چه‌مقدار از تعهدهای خود در توافق هسته‌ای را اجرا می‌‌کند.

کد خبر : ۳۹۸۰۸۴