خبرگزاری کار ایران

تحلیل روزنامه الجمهوری لبنان از سفر بروجردی به بیروت

رییس کمیسیون سیاست خارجی مجلس ایران در جریان سفر خود به لبنان با نخست وزیر و وزیر امور خارجه لبنان و همچنین سخنگوی مجلس این کشور دیدار داشت.

به گزارش ایلنا به نقل از روزنامه الجمهوری لبنان، علاءالدین بروجردی رئیس کمیته سیاست خارجی مجلس که روز دوشنبه برای سفری دو روزه به بیروت سفر کرد، قرار است با نبیه بری رییس مجلس لبنان، تمام سلام نخست وزیر لبنان و جبران باسیل وزیر امور خارجه این کشور دیدار داشته باشد.

به گزارش این روزنامه لبنانی بروجردی در گفت‌وگو با نخست وزیر در محل وزارت امور خارجه در اشرفیه بعد از تاکید بر سیاست‌های محکم ایران در خصوص عدم دخالت در امور داخلی دیگر کشورها گفت: در سایه دوستی و برادری که ما را با کشور برادر مان لبنان مرتبط کرده است، اگر از ما درخواستی جهت مشارکت در امور سیاسی در راستای حل خلأ موجود سیاسی در لبنان شود، قبول خواهیم کرد.

بروجردی همچنین گفت: می‌دانیم که رهبران نخبه سیاسی لبنان خودشان راه حل مناسب را برای حل خلأ ریاست جمهوری پیدا خواهند کرد.

بروجردی پس از این دیدار در محل مقبره عماد مقنیه فرمانده سابق حزب‌الله لبنان نیز حضور یافت.

رییس کمیسیون سیاست خارجی مجلس در پاسخ به سوال خبرنگاران گفت: تهران هیچگاه مانعی بر سر راه حل‌های سیاسی در لبنان نبوده است.

این رسانه در انتها نوشته است که منابع دیپلماتیک متخصص در امور ایران به روزنامه الجمهوری دیلی گفته‌اند که دیدار بروجردی در چارچوب ترویج دیدگاه جدید ایران در منطقه است.

کد خبر : ۳۹۶۷۹۸