خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی عنوان کرد:

قرارداد پتروشیمی کیان با لینده؛ دستاورد برجام

معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی با ابراز خرسندی از بازگشت شرکتهای خارجی در دوره پسابرجام اظهار کرد: لینده آلمان قرار است یکی از طرحهای مهم پتروشیمی در فاز ٢ عسلویه را اجرا کند.

به گزارش ایلنا، مرضیه شاهدایی، مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی در حاشیه امضای قرارداد شرکت پتروشیمی کیان با لینده آلمان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از این که بخش خصوصی توانمند شده و پیمانکار و سرمایه گذار برای طرحهای این حوزه جذب می کند، خرسندیم.

وی با بیان این که شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران میزبان مراسم امضای قرارداد دو شرکت کیان و لینده آلمان بود و خود قراردادی منعقد نکرد، افزود: پتروشیمی کیان یکی از مهمترین طرحهای صنعت پتروشیمی است که در فاز ٢ عسلویه در حال اجراست.

شاهدایی با ابراز خرسندی از بازگشت شرکتهای خارجی در دوره پسابرجام یادآور شد: لینده آلمان از جمله شرکتهایی بود که در دوره تحریم، ایران را ترک کرد و در آن مقطع با ما قراردادی منعقد نکرد. این شرکت پس از برجام بلافاصله پیشنهادهای مختلفی در زمینه های EPC و همچنین سرمایه گذاری ارائه کرده تا فعالیت خود را آغاز کند.

حمایت از حضور بخش خصوصی در توسعه صنعت پتروشیمی

معاون وزیر در امور پتروشیمی با بیان این که جای افتخار دارد و خوشحالیم که صنعت پتروشیمی به خوبی می تواند از سوی بخش خصوصی فعال شود و توسعه یابد، افزود: تمام سعی و تلاش خود را می کنیم که این قرارداد به نحو احسن پیش رود و در این راستا  پتروشیمی کیان را پشتیبانی می کنیم.

وی با اشاره به بازگشت شرکت لینده آلمان در دوره پسابرجام، از پیشنهادهای مختلف این شرکت آلمانی در زمینه های مختلف خبر داد و گفت: لینده تمایل دارد هم در قالب قرارداد مهندسی، تامین کالا و ساخت و اجرا (EPC) فعالیت کند و هم اقدام به سرمایه گذاری در ایران کند.

شاهدائی در مورد قرارداد منعقده میان دو شرکت پتروشیمی کیان و لینده آلمان گفت:این قرارداد  یک نوع کار مهندسی و ترکیبی از لیسانس مهندسی مفهومی، مهندسی پایه و بخشی از مهندسی تفصیلی را هم در بر می گیرد.

شرکت لینده، بزرگترین تولیدکننده گازهای صنعتی در جهان است، سهام گروه لینده، در تمامی بازارهای بورس اوراق بهادار موجود در آلمان، از جمله بورس فرانکفورت، معامله می‌شود. این شرکت همچنین در فهرست بازار بورس زوریخ ذکر شده است. شرکت لینده، با توجه به میزان قیمت سهام، در فهرست ۳۰ شرکت اول شاخص دکس، قرار گرفته است.

قرارداد اعطای دانش فنی و مهندسی پایه کارخانه الفین، بوتادین، استخراج بنزن و هیدرودی آلکیلاسیون شرکت پتروشیمی کیان با شرکت آلمانی لینده با اعتبار ٣٤ میلیون و ٩٦٠ هزار یورو امروز با حضور مرضیه شاهدایی، معاون وزیر نفت به امضا رسید.

 

کد خبر : ۳۹۶۷۸۸