خبرگزاری کار ایران

امدادرسانی به بیش از 2 هزار سیل‌زده

asdasd
کد خبر : ۳۹۶۷۶۵

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از امدادرسانی به 2 هزار و 42 تن در 10 استان سیل زده کشور خبر داد.

به گزارش ایلنا از جمعیت هلال احمر، ناصر چرخساز با اشاره به اینکه در 9 روز گذشته شهرستان های 10 استان کشور (سیستان و بلوچستان ، فارس، کرمان، گلستان، سمنان، خراسان رضوی و جنوبی، هرمزگان آذربایجان شرقی و غربی) درگیر سیل و آبگرفتگی بوده اند، افزود: بر این اساس 611 تن از متاثران از سیل و آبگرفتگی در 24 شهرستان با برپایی 118 دستگاه چادر از خدمات اسکان اضطراری استفاده کردند.

وی با اشاره به نجات و انتقال 33 تن از هموطنان به مناطق امن و ارائه خدمات درمان سرپایی به 5 تن، عنوان کرد: در این زمینه تخلیه آب از 27 واحد مسکونی انجام و 490 تخته پتو، 178 تخته موکت، یک هزار و یکصد قوطی انواع کنسرو،240 ست شست و شو و یک هزار کیلو نایلون میان متاثران توزیع شد.

رئیس سازمان امداد ونجات جمعیت هلال احمر با اشاره به به کارگیری 78 تیم عملیاتی شامل 300 امدادگر و نجاتگر، گفت: در این زمینه 82 دستگاه خودروی عملیاتی و 12 دستگاه موتور پمپ و لجن کش به کار گرفته شده و امدادرسانی ها همچنان ادامه دارد.

وی همچنین به عملیات امدادرسانی چهار تیم عملیاتی به متاثران طوفان شن طی 24 ساعت گذشته در شهرستان هیرمند، استان سیستان و بلوچستان اشاره کرد و یادآور شد: براین اساس امدادگران هلال احمر به یک هزار و 850 تن از هموطنان متاثر در سه روستا خدمات لازم را ارائه کردند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز