خبرگزاری کار ایران

رئیس شورای شهر تهران:

39 هزار چک برگشتی در شهرداری وجود دارد

asdasd
کد خبر : ۳۹۶۷۴۱

رئیس شورای شهر تهران گفت: میزان تخفیف قائل شده در پرداخت جرائم عوارض برای مناطق جنوبی شهر 70 درصد و برای مناطق شمالی شهر 50 درصد است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مهدی چمران در جمع خبرنگاران در خصوص لایحه تسهیلات تشویقی برای مطالبات شهرداری  گفت: در حال حاضر 39 هزار چک برگشت خورده در شهرداری وجود دارد که بخشی از آن از سال 70 باقی مانده است که پس از بررسی لایحه تسهیلات تشویقی برای پرداخت مطالبات شهرداری تهران قرار شد؛ جریمه خسارت تاخیر تادیه این چک‌ها تشویقی خورده و مقداری از این جرایم ثبت شود.

وی با تاکید براینکه میزان کل جرائم بخشیده شده 500 میلیارد تومان خواهد بود؛ اظهار کرد: کل بدهی‌های موجود و جرائم آن یک هزار و 700 میلیارد تومان بوده است که با کسب 500 میلیارد تومان بدهی باقی مانده یک هزار و 200 میلیارد تومان خواهد شد.

رئیس شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: اصل این بدهی که از سال 70 تاکنون طول کشیده است؛ 600 میلیارد تومان بوده که با جرائم خسارت تاخیر تادیه یک هزار و هفتصد میلیارد تومان بوده است.

چمران با بیان اینکه در جلسه امروز قرار شد؛ برای جرائم عوارض مذکور در نقاط مختلف شهر تخفیفاتی قائل شویم ادامه داد: میزان این تخفیف برای مناطق جنوبی شهر 70 درصد و برای مناطق شمالی 50 درصد است.  همچنین قرار شد این تخفیف به افرادی تعلق گیرد که میزان بدهی آنها بیش از یک و نیم میلیارد نباشد و این تخفیف شامل آنان که بدهی بسیار بالایی دارند؛ نمی‌شود.

وی با تاکید براینکه این تخفیف شامل سازمان‌ها و مراکز دولتی و تجاری نمی‌شود ادامه داد: یک درصد از جرائم دریافت شده نیز برای فرهنگ‌سازی و تبلیغات جهت تشویق مردم به پرداخت عوارض و جرائم می‌شود که باید طی چهار ماه بپردازند.

رئیس شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: این مصوبه تنها چهار ماه اعتبار دارد و پس از این مدت به موقعیت قبل بازمی‌گردد.

وی در ادامه سخنان خود یادآور شد: در گذشته بابت بدهی به شهرداری تهران چک داده می‌شد و این چک‌ها در صندوق شهردار و حسابداری می ماند و در بانک وصول نمی‌شد.

چمران با بیان اینکه بسیاری از این چک‌ها حقوقی شده و وصول نشده است ادامه داد: بیش از یک سال و نیم است که شهرداری چک دریافت نمی‌کند و افراد دارای چک را به بانک و شهرداری می‌فرستد و از بانک پول نقد می‌خواهد.

چمران در پایان تاکید کرد: نحوه وصول بانک از موعدیان شفاف‌تر و محکم‌تر است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز