خبرگزاری کار ایران

اجرای ارکستر سمفونیک تهران در کنار هنرمندان تراز اول ده کشور جهان

قرار است اجرای مشترک ارکستر سمفونیک تهران و ارکستر جوانان جهان طی سه شب در تالار وحدت برگزار شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، نشست خبری اجرای ارکستر جوانان جهان و ارکستر سمفونیک تهران صبح امروز با حضور علی‌اکبر صفی‌پور (مدیرعامل بنیاد رودکی)، لوئیس چکناواریان رهبر میهمان ارکستر سمفونیک، نصیر حیدریان (رهبر میهمان ارکستر سمفونیک)، آنتونیونی (سفیر ایتالیا در ایران) و دامیانا دورانا (رهبر ارکستر جوانان جهان) در تالار وحدت برگزار شد.

علی اکبر صفی‌پور در ابتدای این نشست گفت: اجرای مشترک ارکستر سمفونیک تهران و ارکستر جوانان جهان طی سه شب در تالار وحدت برگزار خواهد شد و مطمئناً این اتفاق به ایجاد اشتراکات فرهنگی بین کشورها به ویژه ایران و ایتالیا کمک خواهد کرد.

او ادامه داد: اجرای ارکستر سمفونیک تهران در کنار هنرمندان تراز اول ده کشور جهان قطعاً تجربه‌ای جدید برای علاقه‌مندان است و فرصتی عالی برای موسیقی کشور خواهد بود. البته در کنار سه شب کنسرت کارگاه‌های آموزشی نیز برگزار خواهد شد که در روز اول کارگاه بداهه نوازی موسیقی ایرانی توسط هومن اسدی، در روز دوم هنر آواز ایرانی توسط مجتبی عسگری، درروز سوم موسیقی فولکلور ایرانی توسط حمیدرضا اردلان و روز چهارم تفاوت و شباهت‌های موسیقی ایرانی و غربی توسط محمدرضا آزاده‌فر تدریس خواهد شد.

آنتونیونی سفیر کشور ایتالیا در ایران در ادامه این نشست گفت: سفارت ایتالیا از برگزاری این برنامه بسیار خوشحال است و امیدواریم برنامه سختی که برای اجرایش زحمت کشیدیم طی روزهای آینده اجرا شود.

او ادامه داد: امیدواریم این تبادل فرهنگی بین ایران و ایتالیا ادامه‌دار باشد و در آینده کنسرت جاز جیووانی گوئیدی در فرهنگسرای نیاوران برگزار می‌شود و همچنین ارکستر مجلسی تئاتر میسکاری میلان نیز به تهران خواهد آمد.

مدیرعامل بنیاد رودکی درباره هزینه‌های کنسرت مشترک ارکستر جوانان و ارکستر سمفونیک تهران گفت: تمام هزینه‌های مربوط به ایاب و ذهاب و اقامت بر عهده ارکستر ایتالیایی بوده و هزینه‌های جابجایی در تهران و پذیرایی را بنیاد رودکی برعهده داشته است.

لوئیس چکناواریان نیز در ادامه این نشست با بیان اینکه ایتالیا گهواره موسیقی دنیا را دارد گفت: خوشحالیم که نمایندگان ایتالیا در ایران حضور پیدا کرده‌اند و من افتخار یک شب رهبری میهمان این ارکستر را دارم. در شب اجرای من سوئیت عاشقانه‌ها و سوئیت آرارات اجرا می‌شود.

نصیر حیدریان نیز گفت: خوشبختانه طی روزهای گذشته قرارداد همه نوازندگان امضا شد و اتفاقات خوبی برای ارکستر سمفونیک افتاد. همچنین در حال حاضر نوازنده‌ها اطمینان دارند که می‌توانند پشت ساز بنشینند و کار خودشان را بدون هیچ حاشیه‌ای انجام دهند. اجرای من در روز 22 مرداد خواهد بود و قطعاتی که برای اجرا انتخاب شدند سمفونی هفت ژوله، هفت بتهوون و سمفونی شومان است تا سطح نوازندگی ایرانیان ارتقا پیدا کند.

کد خبر : ۳۹۶۷۱۴