خبرگزاری کار ایران

استاد تمام گیلانی دانشگاه علم وصنعت نروژ :

ایران کشوری پیشرفته در زمینه نقشه برداری است

استاد تمام گیلانی دانشگاه علم وصنعت نروژ بیان کرد: ایران کشوری پیشرفته در زمینه نقشه‌برداری است.

به گزارش  ایلنا از رشت و به نقل از روابط عمومی  سازمان نظام مهندسی ساختمان گیلان، با حضور  پروفسور حسین نهاوندچی، نشست تخصصی بررسی جا به جایی‌های زمین، سازه‌ها و ابنیه  فنی با استفاده از ماهواره‌ها، روز دوشنبه 11 مرداد 95 در سالن اجتماعات سازمان برگزار شد.

در ابتدای نشست که به همت گروه تخصصی نقشه برداری سازمان برگزار شد، سعید بدوی، عضو هیات مدیره و رئیس گروه تخصصی نقشه برداری سازمان، ضمن عرض خوش آمدگویی، حضور پروفسور حسین نهاوندچی را در این نشست تخصصی فرصت بسیار خوبی برای استفاده از دانش و تخصص وی عنوان کرد و افزود: ژئودزی که رشته‌ای بسیار تخصصی به شمار می‌رود شاخه‎ای از ریاضیات کاربردی و علوم زمین است که با تعیین شکل و ابعاد زمین، تعیین موقعیت دقیق بر روی آن و بررسی میدان ثقل زمین و تغییرات آن سر و کار دارد.

در ادامه پروفسور نهاوندچی به ارائه مطالبی با محوریت بررسی جا به جایی‌های زمین، سازه‌ها و ابنیه  فنی با استفاده از ماهواره‌ها پرداخت.

استاد تمام ایرانی دانشگاه علم وصنعت نروژ با اشاره به برخورداری دانشجویان ایرانی از آخرین امکانات رشته نقشه برداری در دانشگاه‌های کشور، ایران را کشوری پیشرفته در زمینه نقشه برداری دانست و گفت: سرفصل‌های درسی در دانشگاه‌های ایران با دانشگاه علم و صنعت نروژ تقریبا در یک سطح است و دانشجویان ایرانی از تازه ترین امکاناتی که در رشته نقشه برداری در دنیا وجود دارد برخوردار هستند.

وی افزود: تعداد مقالات ارایه شده از سوی اساتید و دانشجویان رشته مهندسی نقشه برداری در مجلات معتبر بین المللی زیاد است و ایران در زمینه نقشه برداری، کشوری پیشرفته به شمار می‌رود.

پروفسور نهاوندچی در خصوص استفاده ازفناوری‌های نوین در رشته نقشه برداری افزود: انجام فعالیت‌های نقشه برداری به صورت کلاسیک بسیار گران قیمت بوده و استفاده از فناوری و اطلاعات ماهواره‌ها به این حوزه بسیار کمک می‌کندتا دسترسی به اطلاعات در کوتاه‌ترین زمان ممکن و با کمترین هزینه انجام پذیرد.

گفتنی است حسین نهاوندچی مدرک لیسانس و فوق لیسانس خود را از دانشکده مهندسی نقشه‌برداری دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی دریافت کرده و پس از اخذ مدرک دکتری در دانشگاه سلطنتی سوئد، به عنوان استاد تمام دانشگاه علم و صنعت نروژ مشغول به تدریس است.

کد خبر : ۳۹۶۶۸۷