خبرگزاری کار ایران

در گفتگو با ایلنا مطرح شد؛

آخرین خبرها درباره شرط سنی فیلم لانتوری و اکران فروشنده

سخنگوی شورای صنفی نمایش درباره نحوه اجرای شرط سنی برای فیلم لانتوری و همچنین نحوه اکران فیلم فروشنده توضیحاتی ارائه کرد.

فیلم سینمایی "فروشنده" به کارگردانی اصغر فرهادی برای شرکت در مراسم اسکار امسال باید تا قبل از مهرماه اکران شود و براساس برنامه‌‌ریزی صورت گرفته؛ سرگروه این فیلم قرار بود سینما آفریقا باشد اما شورای صنفی نمایش در آخرین جلسه مصوب کرد فیلم "نیمه شب اتفاق افتاد" بعد از فیلم "لانتوری" در سینما آفریقا اکران خواهد شد با این حال پخش‌کننده فیلم فروشنده اعلام کرده آخرین ساخته اصغر فرهادی قطعا شهریور ماه اکران می‌شود.

غلامرضا فرجی (سخنگوی شورای صنفی نمایش) در گفتگو با خبرنگار ایلنا؛ درباره وضعیت اکران فیلم فروشنده گفت: شورای صنفی نمایش نمی‌تواند درباره زمان اکران یک فیلم اظهارنظر کند بلکه پخش‌کننده باید قرارداد فیلم را در شورای صنفی ارائه کند و مصوب شود.

وی ادامه داد: پخش‌کننده فیلم فروشنده، لانتوری و نیمه شب اتفاق افتاد؛ شرکت فیلمیران است و قرارداد هر فیلمی را که ارائه کند، در شورا بررسی و تصویب می‌شود.

وی درباره احتمال  آغاز اکران فیلم فرهادی در شهرستانها قبل از تهران گفت: چنین مسئله‌ای هنوز به شورای صنفی نمایش اعلام نشده است.

فرجی درباره شرط سنی فیلم سینمایی لانتوری نیز گفت: محدودیت تماشای فیلم لانتوری برای زیر 16 سال در پروانه نمایش فیلم درج شده است و سینماداران باید تابلوی هشدار را در سینمای خود نصب کرده و از ورود افراد زیر 16 سال جلوگیری کنند.

کد خبر : ۳۹۶۵۹۸