خبرگزاری کار ایران

حافظی:

شهردار درباره تخلف در معاملات حمل‌و نقل و ترافیک پاسخ دهد

asdasd
کد خبر : ۳۹۶۵۵۲

رئیس کمیسیون سلامت، محیط‌زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران با اشاره به قانون منع مداخله کارکنان دولتی در معاملات دولتی و کشوری، گفت: معاملاتی در معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران برخلاف این قانون انجام شده است که شهردار پاسخگو باشد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، رحمت‌اله حافظی در جلسه امروز شورای شهر تهران در تذکر پیش از دستور، به قانون منع مداخله کارکنان دولتی در معاملات دولتی اشاره کرد و گفت: در ماده یک این قانون، افراد مشمول قانون ذکر نام شده است که شامل شهرداران، کارمندان شهرداری‌ها و دستگاه‌های وابسته به آن است.

وی ادامه داد: درتبصره یک ذیل ماده یک نیز آمده است؛ پدر، مادر، خواهر، بردار، زن یا شوهر، اولاد بلافصل، عروس و داماد اشخاص مندرج در این قانون همچنین شرکت‌ها و موسساتی که اقرباء فوق الذکر در آن سهیم یا دارای سمت باشند، نمی‌توانند با وزارتخانه‌ها، بانک‌ها، شهرداری‌ها یا سازمان‌ها و سایر موسسات مذکور در این قانون که این اشخاص در آن سمت دارند، وارد معامله شوند.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران، با بیان اینکه متولیان و مسئولان این دستگاه‌ها حق ندارند با خویشان خود قرارداد منعقد کنند، ادامه داد: در ماده دو این قانون ذکر شده است، افرادی که برخلاف ماده فوق شخصا یا به وسیله اشخاص دیگر مبادرت به انجام معامله نمایند؛ در هر رتبه، درجه و مقامی که باشند هر گاه برخلاف این قانون عمل نمایند به حبس دو تا چهار سال محکوم خواهند شد و معاملات مذکور باطل بوده و متخلف، مسئول پرداخت خسارت ناشی از معامله است.

حافظی تاکید کرد: به شهردار تهران در مورد معاملات حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران که برخلاف این قانون انجام شده است، تذکر داده می‌شود، همچنین می‌بایست متخلفان به دادسرای کارکنان دولت معرفی شوند و شهردار به این تذکر پاسخگو باشد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز