خبرگزاری کار ایران

مدیرکل اداره ارشاد استان اصفهان:

فکر می‌کردیم با جابجایی زمان نمایشگاه همه خوشحال می‌شوند

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد استان اصفهان گفت: در حال رایزنی با مسئولان مربوطه هستیم تا در صورت امکان به این تاریخ در شهریورماه بازگردیم.

حجت‌الاسلام حبیب‌رضا ارزانی (مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان) در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا؛ در توضیح اقدامات این اداره کل برای برطرف کردن انتقادات کتابفروشی‌های اصفهان در مورد زمان برگزاری نمایشگاه کتاب استانی این شهر گفت: نامه درخواست عدم تغییر زمان برگزاری نمایشگاه استانی کتاب اصفهان از شهریور ماه به مهرماه به دست ما رسیده و جلسه‌ای نیز با خود کتابفروشان برگزار کرده و حتی این دغدغه را با خود وزارتخانه نیز در میان گذاشته‌ایم. تصمیم‌گیری در مورد زمان برگزاری نمایشگاه کتاب استانی از بین سه تاریخ پیشنهادی موسسه نمایش‌های فرهنگی ایران به عوامل متعددی مثل خالی بودن تقویم فضای نمایشگاهی اصفهان برمی‌گردد.

در حال حاضر با بررسی که انجام شده فضای نمایشگاهی اصفهان که هر ساله نمایشگاه کتاب استانی را در نیز در آن محل برگزار می‌کنیم در تاریخ همیشگی شهریورماه در اختیار نمایشگاه دیگری است. ما در حال رایزنی با مسئولان مربوطه هستیم تا در صورت امکان به این تاریخ در شهریورماه بازگردیم.

مدیرکل ارشاد استان اصفهان اضافه کرد: براساس نظرسنجی میدانی که انجام داده بودیم مردم می‌گفتند چنانچه نمایش استانی به مهرماه که زمان ورود دانشجویان به دانشگاه‌های اصفهان است منتقل شود می‌تواند زمینه استفاده بیشتری را فراهم کند اما گویا کتابفروشی‌ها نظر دیگری دارند و چون دقیقاً مهرماه زمان فروش آنهاست؛ برگزاری نمایشگاه در مهرماه می‌تواند خللی در کسب درآمد کتابفروشی‌ها نیز داشته باشد. تمام تلاش و هم و غم ما این است که این دغدغه را برای کتابفروشان از بین ببریم چراکه فعالیت در حرفه کتابفروشی خودش نوعی ایثار است و نباید بار دیگری به فعالین این شغل اضافه کنیم.

حجت‌الاسلام ارزانی همچنین در پاسخ به این سوال که در صورت عدم تحقق بازگشت زمان نمایشگاه کتاب استانی در شهریورماه چه تمهیداتی برای حفظ فروش کتابفروشی‌ها خواهید داشت؛ گفت: بنا به صحبتی که با شخص مدیرعامل نمایشگاه‌های فرهنگی ایران؛ دکتر شهرام‌نیا داشته‌ایم؛ قرار شده در صورت برگزاری نمایشگاه کتاب استانی درمهرماه دو بسته پیشنهادی به کتابفروشان ارائه دهیم تا به انتخاب خودشان از برخی حمایت‌های ویژه برخوردار شوند. ما قطعاً نمی‌خواهیم نمایشگاهی برگزار کنیم که ناخرسندی کتابفروشان را به دنبال داشته باشد و حقیقتاً فکر می‌کردیم با این جابجایی همه خوشحال می‌شوند. توضیحات تکمیلی درباره بسته‌های پیشنهادی نیز بعد از نهایی شدن تاریخ نمایشگاه اعلام می‌شود.

کتابفروشان اصفهان طی نامه‌ای به مدیرکل ارشاد استان اصفهان درخواست تغییر زمان برگزاری نمایشگاه آتی کتاب استانی در شهر اصفهان از مهرماه به شهریور ماه را داشتند.

چندی پیش کتابفروشان رشت نیز نسبت به زمان برگزاری نمایشگاه آتی کتاب در استان گیلان معترض شده بودند. به همین دلیل قرار است برای این استان نیز زمان جدید برگزاری نمایشگاه کتاب اعلام شود که تاکنون عملی نشده است.

کد خبر : ۳۹۶۳۷۷