خبرگزاری کار ایران

طولانی شدن وضعیت معلق کارگران کارخانه قند اهواز

asdasd
کد خبر : ۳۹۶۳۰۵

حدود 41 نفر از کارگران شاغل در کارخانه قند وتصفیه شکر اهواز بعد از تعطیلی این واحد با ابراز نگرانی از وضعیت موجود، از معوقات مزدی خود و بی توجهی مسئولان خبر دادند.

منابع خبری ایلنا درکارخانه قند اهواز گزارش دادند بعد از اعلام تعطیلی این کارخانه در تیر ماه سال 87، هنوز 41 نفر از کارگران شاغل در این کارخانه بلاتکلیف اند وهیچ یک از مسئولان پاسخگوی مطالبات آنها نیستند.

این کارگران که سوابق کار 17 تا 30 سال دارند در ادامه می‌گویند: بدنبال تجمع روز 29 تیر ماه آنها در مقابل ساختمان استانداری خوزستان، مسئولان مربوطه جلسه‌ای را به صورت حضوری با نمایندگان آنها ترتیب دادند که در نهایت این جلسه با ساعتها معطلی  به صورت رسمی برگزار نشد.

به گفته آنان برخی مسئولان استانداری خوزستان  روز تجمع  به صورت شفاهی به کارگران ونمایندگانشان وعده رسیدگی به وضعیت کارخانه ومشکلات کارگران را در جلسه هفته بعدی کمسیون کارگری استان را دادند که هنوز این اتفاق صورت نگرفته است.

بر اساس این گزارش، کارگران این کارخانه که نگران امنیت شغلی خود  ووضعیت کارخانه هستند، می‌ترسند که مشکلات واحد قند اهواز که درسالهای گذشته معطل مانده در سال جاری رفع نشود و با طولانی شدن این وضعیت آنها شغلشان را از دست بدهند.

کارگران با بیان این که مطالبات‌شان تنها محدود به وضعیت کارخانه وموضع بلاتکلیفی شغلیشان نمی‌شود، افزودند: علاوه بر همه اینها  ،کارگران این کارخانه از اسفند ماه سال 94 دستمزد نگرفته اند.همچنین عیدی سال ۹۴ کارگران هنوز پرداخت نشده است.

بصورت مشخص کارگران قند اهواز می گویند؛ بانک‌های ملی و ملت بعنوان مالکین اصلی، بیش از 4 سال است کارخانه را‌‌ به همراه کارگرانش رها کرده و هم اکنون 41 کارگر باقی مانده  فقط حضور غیاب می شوند.

کارگران تصریح کردند: خواسته ما پرداخت مطالبات معوقه مزدی و مشخص شدن وضعیت  کارخانه است که  مالکان  آن(بانک ملی وملت) تا به امروز به این موضوع بی اعتنا بوده اند.

آنان در خاتمه تاکید کردند: اگر شرکا و سهامداران  کارخانه قند اهواز به مشکلات  کارگران همچنان بی توجهی نشان دهند، ناچاریم برای پیگیری خواسته‌های خود همانند دو سال قبل به تهران بیاییم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز