خبرگزاری کار ایران

محمد اقبالی خبر داد:

دستگیری 3 عضو باند هک و نفوذ به ایمیل کاربران ایرانی در البرز

رئیس پلیس فتا استان البرز از دستگیری اعضای باند هک و نفوذ که اقدام به انتشار دو میلیون ایمیل و رمز عبور کاربران ایرانی در فضای مجازی کرده بودند، خبر داد.

به گزارش ایلنا، محمد اقبالی در این باره گفت: کارشناسان پلیس فتا در پی رصد و گشت‌زنی و پایش فضای مجازی، گروهی را که با هویت نامشخص و با اسامی جعلی اقدام به انتشار دو میلیون ایمیل و رمز عبور کاربران ایرانی، هک ایمیل و همچنین هک 200 وب سایت داخلی کرده بودند شناسایی و با توجه به حساسیت موضوع، شناسایی متهمان به صورت ویژه در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.

این مقام انتظامی افزود: در ادامه رسیدگی پرونده با اقدامات فنی و ردزنی‌های پیچیده اطلاعاتی مخفی‌گاه متهمان در مشهد شناسایی شد که پس از دریافت نیابت قضایی، اکیپی از کارشناسان پلیس فتای استان البرز، به این شهر اعزام و طی یک عملیات غافلگیرانه سه متهم را که در رده سنی 16 تا 18 سال بودند دستگیر و برای تحقیقات تکمیلی به پلیس فتای استان البرز منتقل کردند.

رئیس پلیس فتا استان تصریح کرد: متهمان در مواجهه با مستندات موجود به جرم خود مبنی بر هک و نفوذ به 200 وب‌سایت و انتشار ایمیل دو میلیون کاربر اعتراف و در ادامه هدف‌شان از این کار را تنها خودنمایی و اثبات توانایی‌های خود عنوان کردند.

اقبالی در پایان ضمن اشاره به این‌که سه متهم دستگیر شده تحویل مراجع قضایی شدند، اظهار داشت: کارشناسان پلیس فتا به صورت شبانه‌روزی در حال رصد فضای مجازی بوده و با متخلفان این فضا برخورد قاطع خواهند کرد.

کد خبر : ۳۹۵۳۹۶